torsdag 5. mai 2016

På loffen i Nord Trøndelag ♧9♧ Caching i BMT #1001!

Vi våkna tidlig i lavvocampen vår. Klar for en ny dag med geocaching. Sekken ble pakket med mat, stormkjøkken for kaffekoking og så vi kjørte inn i landskapet.

En av de første cachene vi tok var en fin tur opp på en bakketopp. Her hadde vi nydelig utsikt i alle himmelretninger. Så fortsatte vi. Etter 19 cacher var det tid for lunsj, så vi benket oss på trappa til ei brakke og kosa oss i sola.

Som dere ser har jeg laget masse unoter på de to hårballene... Una som aldri har tigget etter mat før jeg kom inn i bildet er blitt nesten like ille som Mira.... kanskje ikke så veldig bra, men sånn har vi det nå....

Etter lunsj tok vi 25 cacher til, før vi snudde og dro tilbake til camp. Underveis traff vi noen andre geocachere fra mitt distrikt, men vi hadde ikke tid til så mye prating, det er jo å finne cacher som er i fokus hos denne dama.

Etter 44 cacher var vi tilbake i leiren, det abslutt tidligste jeg hadde avsluttet på hele turen... men jeg må jo vise litt hensyn til både kjæreste og hårballer. Vi laga bål og stekte pølser, drakk ett par glass rødvin og kosa oss i solnedgangen. Mira lå til varming (grilling) tett inntil bålet, men jeg fant ut at hun bare måtte ligge der. Skummelt at hun ikke er redd flammer i det hele tatt.

3 kommentarer:

  1. Jeg begynner å kjenne en del geocachere nå, men jeg tror ikke noen av de er like ivrige som deg. Joda, kanskje sånn over lang tid, men ingen har den duracell-kapasiteten som du har når du først setter igang :p Godt du koser deg! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ingen tvil om at jeg storkoser meg :D
      Heldigvis virker det som om Lasse også virker til å få mer og mer sansen for geocaching. Siden han nå har 275 funn siden i fjor høst, så er han jo godt i gang, han også ;)
      Kjempemoro å treffe andre geocachere som er nesten like ivrige som meg å dra på tur med. Gu'så mye gøy man har da :)

      Slett
    2. Så bra at han er på glid også! Eileif er ikke veldig gira på caching, men han blir med når jeg spør pent :)
      Det er absolutt moro å cache sammen med likesinnede, ingen tvil om det :) Jeg er nok litt brems der, blir ikke med på like mye som mange av de jeg kjenner, men det er veldig stas de gangene jeg blir med!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!