lørdag 2. januar 2021

Fjelltrimmen Dønna ~3/10~ #Gullstadfjellet!


Det ble knallfint vær og da måtte vi dra på tur. Valget falt på Gullstadfjellet. Jeg prøvde på turen opp der i 2019, men da fant jeg ikke frem og rota meg bare bort. 

Vi startet med friskt mot. Parkerte ved angitt parkering og gikk i retur til grinda og fulgte stien til steintunellen. Så gjorde vi samme feil som jeg gjorde forrige gang jeg var her; vi fulgte den gode stien rett frem. Feilen ble oppdaget på samme sted som sist og vi snudde. Rett etter steintunellen står det ei lita gran med ett slitt rødt tøymerke i. Der gikk stien bratt oppover langs fjellsia. Nå var den tydelig og grei å følge.


Etter ca tre kvarter var vi i sola på toppen av Gullstadfjellet, ca 174 moh. Flott utsikt i alle retninger og det var helt vanvittig godt å kjenne sola igjen. Vi går mot lysere tider. Bare 5 måneder til midnattsol. Når sola forsvant tusla vi i retur.

Til tross for at vi gikk litt feil, var det en flott tur opp på Gullstadfjellet. Ca 45 min opp og 30 min ned.

Vi kunne registrere den 3. turen i Fjelltrimmen Dønna og logge 6 geocacher på turen. Storfornøyd!


For oss som ikke er lokalkjente og kjenner alle på Dønna er turbeskrivelsene til Fjelltrimmen Dønna ganske håpløs. Det brukes personnavn, lokale stedsnavn og det er ikke vedlagt kart og ikke koordinater. Det betyr mye leting på kartene og søking på nettet. Men nå har jeg funnet ut sånn ca hvor 6 av de 7 siste turmålene er, så det er håp ;)

Her er de aktuelle veipunktene til Gullstadfjellet;
Parkering: N66° 07.801 E012° 36.670
Grind og stistart: N66° 07.845 E012° 36.992
Stideling, ta til høyre; N66° 08.013 E012° 36.985
Varden med postkassen: N66° 08.290 E012° 37.322

Koordinatene blir informasjon for spesielt interesserte, men jeg tar dem med likevel.

Takk for turfølget! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!