onsdag 6. januar 2021

Ranatraskensesongen 2021 ~6/34~ #Mastutofta


Turen til Mastutofta er absolutt ikke en av mine favoritter blandt Ranatrasken-turmålene, men det er en av de 34, så skal jeg klippe alle, ja, da må jeg dit også!

Hvorfor turen ikke er en favoritt? Jo, det er sånn at de første årene stedet var ett turmål, så var det kjempeflott utsikt når man var halvveis i turen. Årene har gått, grantrærne vokst, så nå går man bare mellom mørke grantrær hele turen opp. De første årene var bare halve turen inni mørke triste skogen...

Jeg fikk med meg en kompis og Tuva (the dog). Vi starta ved 18 tiden, brukte en ca en time på de 260 høydemeterene og den 2,7 km lange stien. Vel fremme var det klipping av kort, berlinerboller og registrering av TellTur kode. Dæven så fornøyde vi var når kortene var klippa! Årsak; en av de kjedelige turene var unnagjort.

Det var isete og glatt flere steder, så brodder med kjetting og pigger var kjempelurt å ha på. Nedover gikk det vesentlig raskere enn oppover, men jeg må innrømme at jeg angra på at vi ikke hadde med akebrett. Det hadde vært knallmoro! Neste bakke-tur, da skal jeg huske det ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!