tirsdag 26. januar 2021

Natt i naturen ☆januar☆!


Jeg var litt usikker, men bestemte meg for at denne turen var godkjent som "natt-i-naturen". 

Buæ er ett trekkfullt byggverk på ca 1,60×2,40m. Gammel panel/planker på veggene inni, plankegulv og utvendig til dels kledd med bakved. Og intet innvendig tak... Så, jeg fant ut at ett telt ville vært både trekkfritt og varmere, men Buæ ble valget denne gangen.

Vi pakka sekken og la i vei. Buffy og Alaska jakta mus under grantrærne mens jeg fyra i 18 t-lys og ett kubbelys. Så fyra jeg opp i den knøttlille ovnen. Til tross for trekken fra gulv, vegger, dør og vindu ble det høvelig varmt så lenge jeg passa på at det var fyr i ovnen.

Jeg kosa meg med lydbok, internett, mat og ett glass cider. Ja, og så kosa jeg meg i omgivelsene, for det er veldig koselig der.

Brisken er god å ligge på, men den er bare 60×230 cm, så når Alaska har krevd en meter, så måtte jeg og Buffy krølle oss sammen på de resterende 130 cm. Vi sovna fort.

Klokka 03 ville hårballene ut, så da fyra jeg i ovnen igjen. Buæ var iskald, men jeg hadde det varmt og godt med sovepose og ullpledd. Men når jeg nå likevel var våken, så kunne jeg like gjerne fyre opp for å få litt varme i rommet. Når hårballene var inne igjen, sov vi videre. 

Sånn ved 07 tia var vi våkne igjen. Jeg fant ut at vi like gjerne kunne tusle hjemover. Vi hadde hatt vår første natt i naturen i 2021 :) og vi hadde kosa oss masse i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!