tirsdag 23. august 2011

Tur til Virvatnet!

I går morres satte jeg meg i bilen med kurs for Virvassdalen. Etter nesten 1,5 times kjøring kunne jeg parkere bilen og legge i vei. Jeg går med en 40-45 liters Bergans-alpin-sekk, full av alt mulig, for å øve meg på å bære tung sekk. Greit å ha trening med til vi skal ut på overnattingstur. Sekken er god og jeg pleier ikke ha problemer med å bære den.

Turen innover mot Turistforeningens hytte; Virvasshytta, går i lett fjellterreng langs en velgått sti. Å vandre innover her, i stillheten, med bare surret fra en lydbok på ørene, er sjelero. Etter 1 time og 20 minutter ankom jeg hytta. Bare et par hundre meter før hytta treffer man på et skilt som peker på stiene som går videre til andre turmål. Jeg har ikke besøkt noen av disse, men kanskje en gang i fremtiden? Brua måtte jeg over, ja!

Jeg klippet Ranatraskenkortet mitt, låste meg inn og spiste matpakken min inne. Hytta er stor og tydeligvis velbesøkt. Hytteboka var full av hilsener. Alltid koselig å lese hyttebøker.

Det er kaldt i fjellet på denne årstiden, men fint likevel. Det var et par i sikringshytta, men jeg fikk ikke snakket med dem siden de var ute på vannet og rodde i en båt. Jeg går ut fra at de fisket. Virvassdalen og Virvatnet er et av mine favorittsteder. Det er et vakkert område, rett og slett, men etter et raskt opphold gikk jeg tilbake. Ranatraskenkortet var klippet for 8. gang i år, og jeg var veldig fornøyd med å ha kommet meg en tur hit også i år!

En fin høsttur, denne gangen også!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!