mandag 29. oktober 2012

Den siste mandagen i oktober 2012!

Som dere ser kom rimelig mye snø i helga også. Så i dag var det bare å komme seg ut for å måke frem innkjørsel og trapp. Men det gikk fint. Til tross for all snøen er det fine temperaturer ute, snøen er "kram" og grei å kjøre unna. Det er bare litt værre å finne steder å lagre den, på den lille by-tomta vår!

Hele Nordland ligger nå under et hvitt teppe, ja, jeg ser med stor glede at også Oslofolket har fått fine ski-tur-muligheter. Det ville jo vært for ille om det bare var hos oss det var mulig å lage snømann og gå på ski!!!  :D

Ellers har jeg fortsatt med "male-møbler"-prosjektet mitt. En av de sort-beisa kommodene har fått seg 3 strøk egghvit oljemaling. Det ble riktig så bra!

Jeg har en til som er helt lik og den skal snart gå i gang med å male i dag.

Siden stua her er så liten som den er, hjelper det stort at møblene blir lysere. Jo, jo, jeg vet; jeg har sagt at jeg ikke synes noe om at alle møblene, hjemme hos alle, blir malt hvite, men nå blir det sånn hos oss også.... I den store stua i gammelhuset gjorde det ikke noe at møblene var mørke, men her som arealet er så lite, så føler jeg at de "spiser opp" plassen.

Uansett; litt fornyelse hjelper på! :)

Vi har en ny og ubrukt uke forran oss igjen.
Jeg konstaterer at det bar er 24 dager til Thanksgiving (og kalkun-middag),
56 dager til julaften og bare
63 dager igjen av 2012!
Det betyr faktisk også at jeg bare har 32 dager igjen å lage adventskalendrene til småfolket ferdig.... HELP!!!!  ;)

Håper dere alle får en nydelig uke!

5 kommentarer:

  1. Det ble lekkert :-)

    Humre - jeg har også begynt å tenke på kalender og sier det samme.... hjeeelp!! Tiden går så fort! Har akkurat tatt inn hagemøblene for vinteren og så er det snart jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jo, jeg ble uten tvil kjempefornøyd! :)

      Vi berget også hagemøblene dagen før snøen kom! Phu...
      Og etter å ha konstatert at jeg bare hadde en måned på å få i stand adventskalendrene, så begynte jeg å lage en liste med hva de skulle få. :) Det er så morro å holde på med, for jeg vet de blir glade når kalenderen henger oppe og de spekulerer på hva som er inni pakkene!!! :)

      Slett
  2. Hei :)

    Takk for hyggelig hilsen inne hos meg,slik fant jeg jo deg, så hyggelig :)
    Har kikket rundt på din blogg nå, flott blogg du har!
    Jeg skal legge meg til som følger av bloggen din, denne må jeg følge med på.

    Så fin kommoden ble når du malte den hvit, ser ut som helt ny :)
    god klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du likte deg her hos meg! :-)

      Jeg regner med at det blir en del blogging om møbelrenovering fremover, for det ble nesten nye møbler av de gamle - og ingenting er bedre enn det.

      Håper du får ei fortsatt flott uke!
      Klemmer tilbake ! :-)

      Slett
    2. Så hyggelig at du likte deg her hos meg! :-)

      Jeg regner med at det blir en del blogging om møbelrenovering fremover, for det ble nesten nye møbler av de gamle - og ingenting er bedre enn det.

      Håper du får ei fortsatt flott uke!
      Klemmer tilbake ! :-)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!