mandag 22. oktober 2012

Geocachejakt!

Nå ble det ingen cachejakt i helgen, men jeg fant frem noen bilder fra i sommer. På en av mine mange vandringer på ett av Gran Canarias mange fjell tok jeg bilder av en helt vanlig cachejakt.

Jeg tuslet oppover fjellskråningen i 35 fantastiske varmegrader og kom til dette området. Ved GPS'ens nullpunkt for denne cachen ble jeg møtt av dette landskapet.

Hintet for cachen var; "between rocks"... Nå var det, som det er overalt på øya, veldig mange steiner her. Så da var det bare å begynne å se seg om. Hvor var steinene stablet på klassisk geocaching måte?

Det gikk ikke mange minuttene før jeg fant den lille boksen. Cachebeskrivelsen på GPS'en fortalte også at det var en Travel Bug i cachen, så jeg satte meg ned, med cachen i fanget... Hvilke skatter kunne skjule seg inni boksen?

Ingen Travel Bug, kunne jeg raskt konstatere, men en velfylt boks med loggbok og masse små byttesaker. Loggboken var full av gamle logginger og jeg signerte før jeg noterte funnet i min notatbok (den sorte som er full av klistremerker utenpå).

I min notatbok noterer jeg navnet på cachen, funn-nummer i rekken, dato for funn, litt om cachen og plasseringen. Og eventuelt om det var noe spesielt som skjedde i forbindelse med denne cachen. Dette gjør jeg rett og slett for å klare å huske hver enkelt cache og i hvilken rekkefølge de er funnet - sånn til jeg får tid til å logge dem på Geocaching på internett.

I skrivende stund har jeg funnet 1.150 slike bokser rundt omkring i inn og utland. Slik som jeg beskriver her kan en cachetur være - og det er disse boksene vi leter etter.

Det vil i grove trekk si at geocaching er; Å lete rundt i alle slags områder etter møkkete små bokser, med notatbøker, hvor man signerer med falskt navn og kaller det dagens høydepunkt! ;)

2 kommentarer:

  1. Morsom oppsummering av hva caching går ut på! Er langt fra like ivrig som deg, men det er en flott måte å komme seg ut på, og det gjør en oppmerksom på fine steder man ellers aldri ville funnet. Neste sesong blir kanskje den hvor jeg virkelig blir bitt av basillen? Den som leve får se ;o)
    Nyt dagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... jo, av og til er geocaching en morsom affære. Jeg håper virkelig du blir skikkelig bitt av basillen neste sesong! :) Nå som vinteren er kommet, blir jo de fleste cachene liggende under masse snø - og nesten umulig å finne... ;)

      Håper du har en flott søndag! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!