mandag 15. oktober 2012

Ei ny uke...

Det ble strålende sol hele helga. Frosten ligger som ett teppe over landskapet om natten, men utover dagen smelter iskrystallene som dugg for solen.

Det er ikke blitt til at jeg har dratt på de helt store fjellturene den siste tiden, ikke i helga heller. Energien er liksom ikke helt tilstede. Men på søndag fikk jeg prøvet fiskestanga en gang til. Uten å ha særlig mer fiskelykke enn forrige gang... Undres på hva jeg gjør galt? Jeg pleide da være en rimelig habil fisker i "fjorten-hundre-og-brø-mangel". Kanskje fjorden er tom for fisk? DET er helt sikkert forklaringen!!!  :)

I løpet av helga har jeg fått gjort noen småting i huset. En liten gang har fått en runde med malerullen, så nå er veggene hvite og uten "skrapespor". Det grusom-blå soverommet vårt er blitt hvitt. Kabel-tv-skjøte-ledningene som har vandret mellom rommene i huset, på inn og utsiden, er fjernet og erstattet med skikkelige bokser på veggen. Siv Anita "the cable guy"!!! :)

Og nå i morgentimen har jeg fått montert ski-holdere på garasjeveggen sånn at skiene får sin egen plass. I samme vendingen innså jeg at vi har ganske mange par ski som er for små, ergo sikkert også ski-sko, så vi må nok se gjennom utstyret og forhåpentligvis kunne kvitte oss med noe av det! Da blir det bedre plass - og det er bra!

Dette ble bare en ørliten morgenhilsen fra meg. Ville bare vise dere bildet jeg tok på Hemnes i går, når jeg prøvde fiskelykken, fant en cache og hentet en av småfolket på ferja!

Håper dere får en strålende mandag!

6 kommentarer:

  1. Flinka! Du har fått gjort litt av hvert i helgen, og det skal du være fornøyd med :)
    Jeg er forresten helt enig med deg i at årsaken til ingen napp på sluken garantert må være at det er tomt for fisk ;)
    Klem sørfra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har jeg fått gjort mye?!?!?!
      Jeg skulle jo rive en lettvegg, justere 4 dører som gnager borti dørkarmen, stable masse ved (gjort nå i formiddag), reparert hengselen på skyvedørsgarderoben, kjørt bort en gammel fryser, kvitta meg med masse gammelt skrot, raka lauvet av plenen.... osv. osv. :)

      He, he... godt du er enig med meg; fjorden er garantert fri for fisk!!! :)

      Klemmer

      Slett
    2. Hvis du sammenligner hva du hadde planer om å gjøre og hva du har fått gjort, nei da har du kanskje ikke gjort så mye. Men se hva du faktisk har gjort: fisket (selv om det ikke ble noe), malt gangen, malt soverommet, ordnet med kabel-tv-ledningene, montert ski-holdere, funnet en cache og hentet småfolk på ferja. Så ja: FLINKA! :)

      Slett
    3. ... he, he... når du nå skal vri alt til det positive så... ;)

      Nei, du har rett, jeg får være LITT fornøyd i allefall!!! :)

      Slett
  2. Har du prøvd feskelykken i Straum kjæftn, der e det fesk å få :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, Siv, jeg har prøvd Straumen. Minst 100 kast med 3 forskjellige kroker, på flo sjø; null fangst! Ergo; fjorden er helt sikkert tom for fisk! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!