mandag 28. desember 2020

Fjelltrimmen Dønna 2021 ~1/10~ #Dønnesfjellet


Sesongen 2021 har jeg bestemt meg for at jeg skal besøke alle postene i "Fjelltrimmen Dønna". Totalt 10 turmål skal besøkes mellom 15/10-20 og 15/10-21. Det er så absolutt overkommelig, bare jeg finner ut hvor turmålene er. 

Jeg prøvde halvhjerta for ett par år siden, men ga opp når jeg ikke fant ut hvor flere av stedene var. Turmålene er beskrevet, men ikke med koordinater, så det krever litt forarbeide å finne ut hvilket område og ca hvor turpostkassen er plassert. 


Lille julaften dro vi til Urdfjellet, men der bommet vi nok kraftig og fant ikke postkassa. Det blir mer research og så får vi gjøre ett nytt forsøk senere. Vi hadde uansett en fin tur og fant 5 geocacher. Flott utsikt og hårballene storkosa seg. Det er ennå så flotte farger i fjellet.

2. juledag bestemte vi oss for å ta turen til Dønnesfjellet. Dette turpunktet har vi funnet før. Det ligger nedi lia nedenfor toppen av Dønnesfjellet. Vi lot oss forundre av at det ikke blåste vill-vest på toppen, for hjemme er det håpløst mye vind. I skogen var det kjempefint, snøfritt og vindstille.

Jeg har gravd frem ett gammelt kart og gleder meg masse til neste tur!

Storfornøyd kan vi konstatere at vi er i gang med "Fjelltrimmen Dønna 2021" 👌

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!