lørdag 9. mars 2013

Endelig i gang med invitasjonene!

Nå har jeg utsatt det lenge nok, så i kveld fant jeg ut at jeg bare måtte komme i gang med å lage invitasjonene til konfirmasjonen til den minste av småfolket. Noe av det som skal brukes ble kjøpt på Panduro i Trondheim allerede i fjor vår, så jeg leta frem utstyret og satte hjernen i gang.

Foreløpig er det bare utkast, forsøk som skal studeres, vurderes og korrigeres... ;) Men nå er jeg i det minste kommet i gang. Og de kommer nok til å bli veldig bra, etter hvert...

Bordkort og gavelisteperm skal også lages, men først må invitasjonene bli ferdige - sånn at jeg har et tema å følge. Det blir spennende å se hva jeg får til. Jeg skal holde dere oppdaterte! :)

Apropos oppdatering; i slutten av februar fortalte jeg at jeg hadde et nytt håndarbeidsprosjekt. Jeg er ferdig med tunikaen, men den ble (som vanlig) slett ikke en str. M. Jeg og min (verdens beste) kollega, Kirsti, la den på bordet og målte den når den var ferdig. Målene stemte til str. XL.... Sukk... Men ingenting er så galt at det ikke er godt for noe; Kirsti fikk overta den, selv om den var en smule for stor til henne også, så ville hun ha den - og det var selvsagt helt i orden og veldig hyggelig.

Jeg har lagt opp til et nytt forsøk, langt færre masker og tynnere pinner. La oss håpe det går bedre denne gangen! Eh... jo, det er sånn at jeg var så sur fordi at den andre tunikaen ble for stor, så jeg begynte på et annet prosjekt... en kjole... men jeg SKAL gjøre ferdig den tunikaen til meg selv også... etter hvert...  ;)

Ha en flott lørdagskveld, folkens!

2 kommentarer:

  1. Blir ordentlig spennende å se hvordan invitasjonene blir, jeg husker fremdeles de forrige invitasjonene og de var superfine!
    Godt du har noe å holde på med mens du venter på tursesongen ;)
    Stor klem ifra sørøst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var veldig fornøyd med de jeg laget til Nikolai sin konfirmasjon, men jeg kjenner at jeg blir fornøyd med disse også. Helt annerledes, men samtidig noen likhetstrekk.

      Ja, det er veldig greit å ha noe å pusle med mens jeg venter på tursesongen... for den lar virkelig vente på seg her i nord...

      Klemmer tilbake :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!