mandag 11. mars 2013

Nymalt salongbord!

I dag satte jeg i gang med å få malt 60-talls salongbordet mitt. Etter en runde med vasking, pussepapir og heftgrunning, fikk det et par strøk med egg-hvit Lady oljemaling.

Siden jeg demonterte bordet før det ble malt, beholdte jeg hylla under i den orginale fargen. Det ble en fin kontrast, synes jeg.

Selv om malingen på bordplata ikke er skikkelig herdet ennå, så måtte jeg sette lysfatet mitt oppå når jeg tok bildet. Det tok jeg bort igjen, for det er bedre å la det herde til i morgen før jeg tar det i bruk for alvor. Dermed blir det ingen kaffekopper på bordet i ettermiddag eller kveld. ;)

Til høyre er et bilde med påminnelse av hvordan bordet var før det fikk ett par strøk maling. Litt av en forvandling, ikke sant? Jeg er veldig fornøyd!!! :)

Snøen laver ned hos oss nå, men snøfillene er så små at det blir heldigvis ikke så mye av den på bakken. Det er veldig bra, for jeg er rimelig lei av å måke snø!

Men snøfall ute gjør det ekstra koselig å være inne!

Ha en superfin kveld, folkens!

4 kommentarer:

  1. Det vart kjempefint, du er ei svært kreativ sjel:) Ha ein fin kveld med kaffikoppen i fanget,Frå Fitjardamo

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaffekoppen havnet på ei bok i sofaen... heldigvis gikk det bra! Nå er den kommet på bordet igjen. ;)

      Slett
  2. Kjempefint! Synes hvitt er mye penere enn brun jeg da, har litt malearbeid i heimen til sommeren her å :)

    God kveld, kos deg med fangkaffe!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bordet hadde sin sjarm i brunt også, siden det var orginal fargen og det var så ekstremt lite slitt, men det ble mye lysere og triveligere når det ble hvitt - og så slipper jeg å ha duk oppå for å gjøre det litt lysere og lunere... Jeg liker ikke duker. De blir bare i veien og full av kaffeflekker!

      Det er helt klart best å male om sommeren, når man kan gjøre det ute...

      Fangkaffen er blitt bordkaffe i dag!!! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!