tirsdag 19. mars 2013

Påskestemning i Villa Utsikten!

Det er ennå en uke til påsken starter, men jeg bare måtte "tjuv-starte" litt med gule lys og påskekyllinger.

Siden det er heller lite påskepynt å finne i skuffer og skap hos meg, blir det i grove trekk bare et par gule kubelys, noen gule t-lys og de to påskekyllingene jeg laget for noen år siden.

På hytta har jeg en påskeduk jeg broderte for noen hundre år siden, så den skal jeg helt klart ta hjem. Men det blir nok ikke tidsnok til denne påsken, så den får heller pryde hjemmet neste påske! ;)

Planen for denne påsken er enkel; jeg skal jobbe i den stille uke, frem til skjærtorsdags morgen. De neste dagene håper jeg å få til 3 skiturer; til Tortenkøta, Skistua og Risfjellet. Blir det fantastisk vær blir det kanskje en tur til Stangfjellet også, men da må nok en av de andre turene utgå. Så mange dager er det jo ikke i påsken og turen til Stangfjellet er rimelig lang, selv om den går i ganske flatt terreng tar den noen timer...

Den eldste av småfolket reiser til Hamar på et stort "data-lan" i påsken. Jeg er overnervøs for den ferden, men han er jo snart 17 år, så da er det vel på tide å gjøre sånne reiser! ;)

Jeg og minstemann blir hjemme. Jeg regner med at han får mye besøk, så da ser jeg ikke mye til han heller. Men jeg skal nok kose meg mye likevel!

Påskeeggene ligger klare, fyllt til randen med godsaker. Det håper jeg de blir fornøyd med! ;)

Er det noen flere der ute i den store verden som er begynt å se frem mot påskeferie?

10 kommentarer:

  1. Høres ut som du har en koselig påske planlagt, og skulle ikke været bli bra nok for tur, er jeg sikker på at du får det koselig allikevel :)
    Jeg har ingen store påskeplaner, men nå går jo dagene stort sett i ett her hos meg, jeg merker ikke stor forskjell på hverdag, helg eller helligdag :)
    Klem!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg skal garantert kose meg uansett vær! Siden jeg har helg midt i uka og uke midt i helga innimellom, så spiller det ikke så stor rolle for meg heller om det er høytid eller "lavtid"!!!! ;)
      Klem :)

      Slett
  2. Ååja! Jeg skal love deg at påsken er under planlegging! Jeg tar med hundene og drar til fjells allerede torsdag morgen, så jeg har allerde begynt å finne fram utstyr, handlelista er klar til i morgen- og jeg klar som en overmoden appelsin ;o)
    Data-LAN på Hamar trenger du ikke å bekymre deg for; det verste lokalavisa har kunnet berette fra tidligere arrangemet, er at ungdommene spiser usunn pizza, de drikke cola og energidrikker og sover for lite... Tenker dere får fine påskedager alle sammen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, Berit, jeg glemte at du bodde i "nabolaget" der som lan'et skal være... betryggende å vite at ikke engang lokalavisa finner noe mer skummelt å skrive om enn usunn mat og lite søvn!

      God tur på fjellet!!!

      Slett
  3. Ser fram til påske sjølv om det er jobbepåske i år også.. Skal pynta med nokre gule lys og kylliner, god mat i kjøleskapet og fulle påskeegg..Då vert det stemning i heimen på Fitjar også :) Med litt tid til båttur og ein tur i fjellet(utan snø)så vert det bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres magisk ut med båttur og fjelltur uten snø! Jeg kjenner jeg virkelig gleder meg til fjellet er snøfritt her også, men det er nok ennå veldig lenge til... :/

      Håper du får en superfin påske!

      Slett
  4. Ser frem til påskeferie, men er ikke glad i ski:) Her blir det bypåske på altanen med kaffe og strikketøy, ønsker deg og gutta en fin påske. Kjenner flere som skal på LAN med cola og lite søvn.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ikke glad i ski jeg heller, men hvis jeg skal komme meg ut på tur her i nord på denne årstiden, ja, da har jeg ikke noe valg! ;)

      Jeg er veldig spent på dette LAN'et, men kjente jeg ble beroliget av Berit sin kommentar over her! :)

      God påske! :)

      Slett
  5. Så trivelig påskepynt til bordet. Blir godt med noen stille og rolige feriedager.
    Tror nok det går bra med eldstemann på lan, du får nok hjem en overtrøtt gutt. Kjenner mange som bruker å være der, og de går i lite søvn, pizza og energidrikker. Det er nok en kjempemorsom ferie for de datainteresserte ungdommene. :) Det bruker å være bra vakthold for det er endel yngre lan'ere også.

    God påske til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal bli godt med påskeferie både for meg og gutta! Og jeg kjenner jeg blir beroliget av å høre at det ikke er mye negativt som blir skrevet om dette lan'et i avisene. De får helt sikkert en super opplevelse!!! :)

      Håper du får en flott påske!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!