lørdag 7. september 2013

Granneset eventene 2013!

I helga var det først og fremst eventene på Granneset som var i fokus. Kveldsevent på fredag og vanlig event på lørdag. Værmeldingen var ikke helt stabil dagene før, så jeg var litt spent på hvordan forholdene ville være.

Selv gikk jeg og turfølget mitt opp til gården på torsdag ettermiddag. Sekken min var 13 kg... så jeg må bare ærlig innrømme at jeg slet de første hundre høydemetere, men så gikk det veldig så greit. På Granneset satte vi bare sekkene fra oss og fortsatte mot Bredekforsen, Bredek og Inner Bredek. Turfølget mitt hadde aldri vært her før, så da var det bare å bruke ettermiddagssola for å få vist frem paradiset i de nydelige høstfargene.

Det ble kveld før vi var tilbake på Granneset. Vi laga bål og ble sittende ute å skravle til langt ut i de små timer denne kullsorte høstnatta.

Fredag formiddag begynte de neste gjestene mine å melde fra at de gikk fra parkeringsplassen, alle fikk beskjed om at det var senger ledig på gården og at de dermed slapp å ta med telt. Mens jeg venta på at de skulle komme oppover, noe som tar litt tid når man skal lete etter cacher, fulgte jeg turfølget mitt halvveis ned igjen (ikke alle som har fri i helgene...)

Omgivelsene var så utrolig vakre. Høstfargene som blir lyst opp av sola, man blir nesten euforisk! ;)

Fredag kveld var vi 8 voksne mennesker som skulle overnatte på gården. Høy stemning, med lavterskel humor rundt benken på bålplassen. Latteren satt løst, bålet varmet og jeg kjente at jeg virkelig storkoser meg med livet. Klokka ble sent før vi tok kveld - og jeg tror alle var sovna 25 sekunder etter å ha krøpet ned i soveposen! ;)

Lørdag opprant til en solrik høstmorgen. Blide ansikter dukket etter hvert opp på kjøkkenet - og utover dagen kom ennå flere blide mennesker til syne på gårdstunet. Noen "ekte mennesker" (de som ikke er geocachere) og mange geocachere. Smilende mennesker og kjempekoselig stemning på tunet i dag også!

Etter hvert begynte folk å tusle videre på runden forbi gårdene. Jeg hev meg med en av gruppene som forlot ved 14 tiden. Jeg kunne av sporingen på gps'en se at runden fra parkeringsplassen via de 3 gårdene er 9,9 km. Men i magisk landskap er det en flott tur!

Nok en gang har jeg virkelig storkosa meg når jeg har fått lov å vise frem området til mange mennesker som ikke har vært her før. Jeg kan fortelle litt om historien til gårdene, men til neste år skal jeg ha satt meg bedre inn i dette, slik at jeg kan være et bedre vertskap på Granneset 2014 eventene!

Tusen takk til alle som deltok på turen!!!
Jeg er lykkelig og fornøyd med årets eventer!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!