lørdag 28. september 2013

Vil bare fortelle; Jeg er LYKKELIG!!!! :)

Jeg har det så vanvittig bra for tiden! Jeg virkelig stortrives med livet!!!

Nye venner har dukket opp i livet mitt, gamle venner har kommet enda nærmere, venner fra "gamle dager" har tatt kontakt igjen, jeg har en enorm frihet og jeg drar på masse turer. Småfolket er fornuftige og selvstendige karer. Kan det bli bedre?

Tidligere dro jeg mest på tur alene fordi jeg trivdes best med det, men nå er jeg nesten bare på tur med venner og stortrives med det. Jeg føler meg mer sosial enn jeg har vært på lenge. Nå er jeg ingen utprega sosial person og jeg tror ikke det vil endre seg så mye, men jeg er mer sosial enn jeg har vært.


Jeg har til og med vært på en del overnattings-fjell-turer sammen med venner, noe som er rimelig krevende for hodet - i og med at jeg skal være sammen med noen så tett innpå livet over lang tid - men det har også gått helt utmerket. Når jeg bare tilbringer tid sammen med folk som sier det de mener uten at jeg må bruke energi på å tolke dem, da går det bra og jeg koser meg veldig. Ekstra godt er det at mine venner ikke krever noe av meg, vi bare er sammen og deler en felles interesse. Det er også veldig fint å kunne ha noen å glede seg over naturen og fjellheimen sammen med. Tenk at jeg har funnet mange flere som jeg trives sammen med og som jeg kan dele denne interessen med! Jeg er veldig, veldig heldig - rett og slett.


Jeg har også på besøk hjemme hos meg, noe som er rimelig nytt, og jeg drar på besøk... det er litt snodig og jeg er ikke helt fortrolig med det ennå. Men jeg blir flinkere! :) Må jo skryte litt av meg selv... ;)

Deltatt på noen "fester" (ett relativt begrep) har jeg også gjort. Jeg har det utrolig morsomt og smiler og ler. Jeg har egentlig alltid vært veldig glad i livet, bortsett fra når jeg hadde den enorme nedturen i 2010, jeg har gledet meg til og over de minste filleting. Nå kan jeg virkelig bare glede meg over dem, på en helt annen måte. Jeg er LYKKELIG!!!

Til tross for at jeg merker at jeg blir ørlite manisk innimellom, så merker jeg at mine nærmeste venner har en veldig beroligende effekt på meg. Det er nesten som magi. Som om de bare bytter ut Duracell batteriene med vanlige batterier i meg - og jeg kan bare være den rolige og lykkelige meg. Sender en stor takk og varm tanke til dem alle! (De vet godt at det er akkurat dem jeg snakker om!)

Jeg merker også at jeg er tryggere når jeg møter ukjente mennesker og skal snakke med dem. Jeg kan også stoppe opp og snakke med dem som er bare bekjentskaper uten at jeg blir nervøs av den grunn. På mange måter er jeg sterkere - kanskje en naturlig konsekvens av at jeg og gutta nå har bodd alene i 8 måneder? Jeg har det bra og klarer meg utmerket på alle måter. Det gir større selvtillit.

Selv om jeg ennå sliter en del med selvtilliten og selvbildet, så er det ingen tvil om at dette også er en utfordring som er i utvikling til det bedre. Positive tilbakemeldinger på at jeg er nettopp den jeg er - på godt og vondt - hjelper veldig mye på.

Jeg både gleder meg og ser lyst på fremtiden. Den er spennende og full av planer!
Noe sier meg at jeg vil få oppfylt mange av mine turdrømmer i fremtiden, kanskje sammen med vennene mine?!?! Jeg håper inderlig det!

Vel, jeg kjente at jeg er så glad at jeg bare måtte dele det med dere!

Jeg ønsker alle en fantastisk lørdagskveld! :)

7 kommentarer:

  1. Jeg blir altså så glad på dine vegne, og jeg unner deg denne lykken av hele mitt hjerte! Måtte den vare i all evighet <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Kjersti! Du er i hjertet mitt!!! <3
      Og la oss nå bare håpe at dette måtte vare leeeeeeeeeeeeenge!

      Slett
  2. For et herlig innlegg!!
    Elsker det du skriver om å glede seg til og over de minste filleting- den som klarer det BLIR lykkelig ;o)
    LAg deg er flott søndag!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har helt rett, Berit, klarer man å glede seg over de minste filleting, så er det enkelt å være lykkelig!

      Livet er en dans på rosa skyer.... ;)

      Slett
  3. Så fantastisk å lese! Jeg har ikke fulgt bloggen din, så jeg vet ikke noe særlig om hva som ligger i fortiden din. Men jeg forstår at du har hatt det tøft!
    Og da er dine ord om hvordan livet ditt er nå, som balsam :)
    Ønsker deg alt det beste, klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ingvill-Christin, det har vært mye i fortiden, på både godt og vondt, men jeg har lært mye av det - så da er det noe positivt i det også!

      Klemmer tilbake! :)

      Slett
  4. Enig med Ingvild-Christin, dette var veldig flott å lese :-D Kos deg masse og nyt høsten til det fulle! Lykke til med resten av turene du har igjen :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!