tirsdag 3. september 2013

Snart klar for langhelg i fjellet!

Mandag morgen var jeg ferdig med mine 6 nattevakter - så nå har jeg tatt helg. Det betyr på ingen måte at føttene blir plantet på bordet og at jeg bare skal slappe av!

Jeg kom hjem litt før kl 08 og startet med å få rydda i garasjen slik at jeg kunne kjøre til fyllinga å kvitte meg med alt skrotet. Ergo; ryddig garasje! Men fyllinga åpna ikke før kl 12, så jeg hadde tid til overs før jeg kunne kjøre.

Da kom jeg frem til at jeg skulle få malt ferdig den siste veggen på huset, sånn at jeg slapp å bruke mer tankeenergi på det. Jeg har grua som fy... for det er høyt og stigen måtte stå i trappa... Men "nøden lærte naken kvinne å spinne", så jeg laga meg stillas av et gammelt bord og satte stigen oppå det. Arbeidstilsynet hadde nok satt forbud mot å gjøre malejobben, med det fine stillaset mitt, men det de ikke vet har de ikke vondt av - og veggen ble malt! Jeg er rimelig stolt av meg selv!!!

Etter å ha vært på fyllinga måtte jeg hjem å skifte til vanlige klær, før jeg kunne dra og gjøre noen nødvendige innkjøp til turen i helga. Skulle tro jeg hadde absolutt alt jeg trengte - og det har jeg - men dette var noen andre nødvendigheter, forbruksartikler. Jeg kjøpte også noe som jeg aldri før, i mitt 39 år lange liv, har kjøpt før... jeg måtte le litt av meg selv når jeg kom i bilen - for det er egentlig helt utrolig! (lar det være en historie til en senere anledning).

Etter å ha sovet på sofaen i 3 timer, siden jeg ikke sov når jeg kom hjem etter nattevakta, ble det rydding av huset, atter en gang, før jeg fant ut at jeg ikke kunne sitte inne hele dagen. En ny cache var publisert i fin kveldsturavstand i fjellet, så jeg la i vei dit. Cachen var et greit funn, "vei" å gå på nesten helt fram, så jeg kunne gå og bare nyte utsikten. Det er godt å komme seg ut litt hver dag.

Jeg føler at jeg er inne i en periode i livet hvor det foregår mye, både rundt meg og i tankevirksomheten min. Ikke noe negativt, så noen måte, egentlig bare positivt. Jeg bare smiler og har det, for å være dønn ærlig, helt fantastisk bra. Turer, fjellet, venner, gutta, nye venner (ikke minst), jobben og at jeg faktisk får til dette med å være huseier alene - med alt det innebærer! Jeg føler meg rett og slett lykkelig!

Siden det er veldig viktig at jeg får med meg alt jeg trenger til fjellturen i helga, skal sekken prøvepakkes i dag, sånn at jeg får laga meg ei liste med det som mangler. Jeg vet at når jeg pakker, så dukker det opp ting, og det må jeg ha kontroll på før torsdag.

Ikke særlig spennende blogginnlegg dette, og ikke med de beste bildene i verden, men jeg fant ut at Villmarkshjerte var moden for en liten oppdatering i dag!

Håper dere får ei fortsatt super uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!