mandag 30. januar 2012

Er det noen flere som "leser" lydbøker på Mp3-fil?

Jeg er en av dem som i tillegg til å lese vanlige papirbøker, "leser" bøker på Mp3-fil. Noe som er veldig kjekt når jeg går på tur. Bøkene blir lastet inn på telefonen og gjennom ørepluggene kan jeg gå og "lese" bok samtidig som jeg er ute på tur.

Saken er bare den at disse bøkene er skrekkelig dyre. Jeg finner heller ingen i min omgangskrets å "byttelåne" bøker av.... finnes det noen der ute i cyberspace som kan tenke seg å "byttelåne" bøker med meg?

Nå er jeg en person som er krim-elsker. Jeg liker nordiske forfattere, hvor handlingen helst foregår i skandinavia. Lett identifiserbart for en enkel sjel. Jeg har fått mine favorittforfattere; Camilla Läckberg, Jan Melhum, Fredrik Skagen, Jørn Lier Horst og noen til. I tillegg har jeg lest alt av Anne Holst og Henning Mankell, men disse har jeg ikke på Mp3-fil.

Min eldste sønn har laget Mp3-fil av en gammel CD-lydbok, hvordan han får det til aner jeg ikke. Men det er selvsagt et alternativ å låne bøker på biblioteket som han kan skape om for meg. Den gamle bærbare CD-spilleren er også et alternativ, men det er komplisert å dra med seg en masse CD-plater på tur.

Så jeg spør igjen; Er det noen av mine blogg-lesere som "leser" bøker på denne måten og kan tenke seg å "byttelåne" bøker?

Jeg krysser fingre og håper!!! :)

4 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har kommet på et annet alternativ; ORDFLYT, men du har kanskje testet det allerede? Hvis ikke tror jeg det kan være midt i blinken ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmmm... Jeg er av natur litt skeptisk til sånne nettsider, men kanskje jeg skulle prøve? Har du prøvd?!?! Det skader kanskje ikke å prøve? Hmmmm....

      Slett
  2. Hei, vil bare si at du er velkommen til å teste ut Ordflyt, hvis du har lyst til det.

    Målet vårt er å etablere et levedyktig marked for digitale lydbøker. Utover det er det ikke noe spesielt mystisk ved tjenesten. Du kan lese om betingelsene våre her: http://www.ordflyt.no/spoersmaal-og-svar/#betingelser

    Mvh Håkon, Ordflyt

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Håkon!

      Jeg har laget meg en profil på Ordflyt, men samtidig ser jeg at dette er en helt vanlig nettside for kjøp av lydbøker. De som er gratis er de samme som man finner gratis ellers på nettet, gammel norsk litteratur. Ellers er prisene der inne omtrent de samme som på andre nett-bok-butikker så langt som jeg kan se.

      Men uansett; kjekt å vite at dere finnes, og jeg skal helt klart prøve dere ut! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!