mandag 23. januar 2012

Mandag og langhelg!!!

Endelig har jeg tatt helg! Langhelg! Til neste mandag! :) Flere gjøremål står på lista denne uka, men i grove trekk har jeg uka til fri disposisjon, så vi får se hva det blir til! Var ikke orkidéen jeg fikk av svigermor nydelig? :)

Jeg har ikke så veldig mye å fortelle om, egentlig, livet går sin vante gang. Jeg har vært nødt til å fyre i ovnen siden temperaturen har sunket til -17 grader. Brrrrrrrrrrrrrrrrr....

Jeg dro fra jobb rundt halv åtte i morres, men før jeg satte kursen hjemover dro jeg på en liten cachejakt. Forfrossen og trøtt tuslet jeg i vei mot første cache. Om funn-håpet var så stort vet jeg nå ikke, for flere av de mer "garva" cachejegerne i Rana hadde logget at de ikke hadde funnet den... Ved nullpunktet bar området tydelig preg av iherdig letevirksomhet. Om det var tretthet eller det faktum at lyset fra hodelykta traff noe mistenkelig, det vites ikke, men cachen viste seg å være et veldig greit funn. Hva de andre hadde lett etter og ikke funnet er en gåte; for denne var helt synlig - og likevel kunne jeg logge som første geocacher FIRE dager etter at den ble lagt ut!!! :) Det er heller sjelden kost her i området, vi har faktisk bare gjort det en gang før; sist vinter - da en uke etter publisering! :) Fornøyd.no = meg! Jeg tuslet videre og fikk logget en til, men kjente da at jeg var så trøtt og kald at den siste måtte vente til en annen gang...

Etter å ha fått meg litt søvn kunne jeg begynne å nyte ettermiddagen og friuka. Jeg har lagt ut en egen cache, som forhåpentligvis blir publisert i kveld. De interesserte kan sjekke ut GC30VQC etter hvert som den dukker opp. Jeg er veldig fornøyd med denne!

Jeg bare MÅ vise dere hvordan det går med palme-stammen jeg kjøpte på flyplassen på Gran Canaria i sommer;

Er den ikke blitt flott? Jeg er imponert over at det går ann, så til sommeren skal jeg helt klart kjøpe en til - håper selvsagt det blir en like stor suksess.  :)

Kanskje dere vil se hvordan vi skal bo under årets sydentur? Vi skal bo veldig sentralt i Maspalomas, i dette komplekset med 34 bungalower. Vi skal ha 2 av dem! ;)
Jeg gleder meg masse. Sol og varme. Rolig og fredelig. 17 dager med middag laget, servert og ryddet opp av andre enn meg... Kan det bli bedre?

Jeg håper dere alle sammen får en flott kveld videre! :)

3 kommentarer:

  1. Grattis med FTF! Har skjønt at det er en indre kjerne av FTF-jegere oppe hos dere, så å få en FTF etter 4 dager er moro! Skal følge med på den nye cachen din, alltid moro å hente inspirasjon til nye cacher :)

    Så stas med palmen! Mamma tok med seg noen frø fra Tenerife når vi var der for veldig mange år siden, og hun fikk de til å spire også. Men planta lever ikke lenger.

    God mandag! Og skulle du se noe nordlys, blir ihvertfall jeg glad for bilder :)

    SvarSlett
  2. Vakker orkide og tøff palmeplante!! Kos deg med langhelg, eg er "absolutt ikkje" misunneleg:P

    SvarSlett
  3. FTF i Rana er nesten en umulighet. Vanligvis er cachene logget 10 minutter etter publisering! Det er ikke mulig selv om de er langt til fjells; med mindre de dukker opp på formiddagen - når alle andre er på jobb, da har jeg en sjanse! Eller som i går, når de andre av en eller annen snodig grunn ikke hadde funnet den!!! :D

    Vi ser nordlyset danse over himmelen, men det har ikke vært grønnt ennå, bare det vanlige grå/hvite. Skal prøve å ta bilde hvis det spektakulære lys-showet dukker opp! :)

    Palmen er kjøkkenets store stolthet for tiden!!! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!