mandag 9. januar 2012

Våre planer for 2012!

2012 står forran meg som et blankt lærret. Jeg har vært litt i tvil om vi hadde så mange planer for dette nye året, men noen er det jo uten tvil.

Harald fikk en helgetur, siste helga i april, til Trondheim i julegave fra meg i år. En tur fra vinter og sølevær i nord, til våren som sansynligvis er kommet til Bartestaden. Planen er shopping for sommersesongen på XXL. Vandring i gamlebyen. En tur innom Nidar Bergenes fabrikkutsalg er også på tapetet; kjekt for han som elsker sjokolade. Litt geocaching må også til!

Vi har ikke helt bestemt når, men en tur til Gran Canaria i sommerferien er ønsket. Klart vi kunne valgt et annet sted, men det er nå hit vi helst vil. Til øya hvor vi drømmer om å eie en leilighet på om noen (laaaange) år.

Jeg ønsker meg en ny cachetur til Rendalen. Det er kommet en ny powertrail der og den har jeg veldig lyst til å ta. Til tross for de skrekkelige hoggormene. Men jeg har funnet løsningen for å slippe bitt fra skapningene; høye fjellsko og goretexbukse utenpå. Jeg smelter heller av varme enn risikere å bli bitt! I tillegg er området fullt av andre cacher, så en kortuke nedover dit hadde vært supert!

Jeg har også lyst til å prøve meg på powertrailen i Trollheimen, helst til høsten. Trollheimen i høstfarger skal vist være fantastisk!

En cachelanghelg til Lycksele er også på ønskelisten og burde absolutt være et oppnåelig mål.

Kebnekaise; Sveriges høyeste fjell med sine 2114 moh. Dette er en tur som tar omkring 3 dager, en dag for å gå til bunnen av fjellet, en dag til å gå opp på fjellet og en dag for returen. Det skal være overkommelig og gjennomførbart!

Stavanger og Preikestolen; ja, ja, ja... jeg vet den står på lista over planer hvert eneste år... sukk... men siden landet vårt er så skrekkelig langt, er turen dit selvsagt også en hel polferd. Preikestolen er et sted jeg har drømt om å komme til i mange, mange år. En gang bare MÅ det bli!!! Jeg håper på at det blir i år!!!

I samme vendingen håper jeg å kunne stikke innom Bergen igjen, ene og alene for å finne Norges aller første geocache! Jeg var bare 550 meter fra den i fjor... men på dette tidspunktet ringte Harald og sa han var ferdig på kurset og jeg satte meg på bussen til sentrum! Det skal sies at jeg ikke oppdaget at jeg hadde vært så nært før jeg kom hjem....

En tur sørover, mot Halden, er også høyt på ønskelista! Årsak; Kjersti! :) I tillegg har jeg så utrolig lyst til å oppleve kjøpegalskapen på et av de store svenske handlestedene for nordmenn. Ikke for at jeg ser for meg noen storstilt shopping, men fordi denne galskapen er blandt de tingene man bare bør få med seg i livet! En tur innom Moss på besøk til gu'dattrea mi er også innen rekkevidde hvis vi bare kommer oss nedover dit.

Mer veranda på Klippen Resort. Mye mer. Sist sommerens storbygging av veranda ga mersmak og vi har fått blod på tann og vil ha mer! Det er ubeskrivelig kjekt med tørt, rent uteareal. I år har jeg også lyst til å ha kjempemye blomter på hytta.

Jeg håper å få brukt kanoen mye, både på fjellvann og på kysten. Å padle mellom øyene på Helgelandskysten skal være fullt mulig i pent sommervær, noe vi forhåpentligvis vil få oppleve i sommer!

I tillegg blir det forhåpentligvis mange flotte fjellturer i år også. Det er mange fjelltopper som ikke ble "tatt" i 2011, som jeg må prøve å få til i år. Og så er det selvsagt noen fjelltopper som bare må tas hvert eneste år! :)

Oppsummert har vi ikke noen store og spesifikke planer som skal gjennomføres, så planene for 2012 er mer difuse enn planene for 2011 var.

Uansett blir det spennende å se hva året bringer! :)

6 kommentarer:

  1. Planer og drømmer. Godt å ha :) Kom hit!!! Nå vet ikke jeg hva mitt år bringer, alt er liksom på vent for å se hva som skjer på jobbfronten. Men hjertelig velkommen er du og din kjære uansett hva som skjer!

    SvarSlett
  2. Håper planene deres går i oppfyllelse. :) Jeg har også en drøm om å besøke Prekestolen, men i hvilket å det blir er en annen sak... ;)

    SvarSlett
  3. Jepp! Planer og drømmer må man ha! Håper vi får til en tur til Halden. Hvis ikke må vi møtes og få tatt en av trailene sørafor i løpet av sommeren! ;)

    Fatter og begriper ikke hvorfor Prekestolen skal være så skrekkelig vanskelig for oss å få til... ;)

    SvarSlett
  4. Det hadde også vært en mulighet, men alt avhenger av hva som skjer med jobb :)

    SvarSlett
  5. Fin ønskeliste!! Er det ikke litt godt med drømmer som bare varer og varer også, da? Preikestolen stikker ikke avsted, den, vettu!! Og ang. hoggorm (og for så vidt andre skapninger man helller ikke vil treffe:) som regel er det nok å trampe litt ekstra i bakken (Når man går ut av bilen, f. eks), de er normalt veldig sky og snor seg unna om de kan- og rekker!

    SvarSlett
  6. Nei, du har så rett, Berit; Preikestolen stikker ikke avsted!!! En dag blir det nok!!!

    Ang. hoggorm; når man er på tur i skogen, er det vel begrenset hvor mye og hvor lenge man orker å gå å trampe i bakken?!?! Nei, fjellsko og goretexbokse er tingen, tror jeg!!! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!