tirsdag 3. januar 2012

2012 er igang!

De siste ukene har vært blytunge, for å si det mildt, men vi får håpe at fremtiden bringer mye glede! Jula er ute av huset, furua fikk sørgelig lite vann gjennom høytiden, men slapp ingen nåler før jeg pressa den gjennom stua og ut av ytterdøra!

Det eneste som er igjen nå er ei julestjerne som har vart over en måned og nissen som alltid henger i blomsterpotta i vinduet! Et nytt hvitt hjerte (julegave) har fått plass sammen med blomstrene i vinduet. Kjøkkenet er tilbake til normalen med andre ord.

I stedet for lange upraktiske gardiner er vinduene igjen fulle av grønnplanter. Stammen (midt på bildet) jeg kjøpte på flyplassen på Gran Canaria i juli i fjor vokser ennå! 3 grønne og fine skudd blir større og større. Det er morro å se at det faktisk er mulig. En stammebit som var innkapslet i voks ble satt i vann, og vips! Det spirte og grodde!!! Det minner meg om at jeg har en pakke kaktusfrø, kjøpt samtidig, som jeg burde plantet for å se om det er mulig å få dem også til å gro?!?! I morgen kanskje?

I dag planla jeg en 2 cachers cachejakt, men bare en ble funnet... Den andre var nok druktnet i snøen... sukk... men årets første funn er gjort!

Ser du "Sjonhagenpresten" oppe til venstre på bildet? En helt fantastisk siluett som åpenbarer seg i en tunnel i Sjona... Natur og menneske kan skape mye snodig kunst!

Nå står lapskausen på kok, jeg er halvt gjennom min andre kopp med den nydelige kraften som skal siles av før mosing av kjøtt og grønnsaker!!!

Tenk; det er bare 2 uker til sola igjen skal kunne treffe kjøkkenvinduet! :)
Det gledest!!!

4 kommentarer:

  1. 2 uker bare!? Alt for kort mørketid oppe i nord assa!!!

    SvarSlett
  2. Mørketia hos oss varer en drøy måned - og det er MER enn lenge nok!!! :)

    SvarSlett
  3. Så fine vinduer du har! Masse kos med planter, helt til de blir så store at man ikke har plass til de lenger. Og hjertet passet jo perfekt til potta!
    Ja, jeg ser presten :)
    Stor og god klem! <3

    SvarSlett
  4. Ja, er ikke det helt fantastisk? At hjertet er i helt samme stil som potta? Og den har jeg hatt i mange år!!! :)

    Klemmer tilbake :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!