tirsdag 31. januar 2012

Tenk dere det...!

Jeg er rå-imponert. Jeg oppdaget at det har vært over 10.000 besøkende på innlegget mitt om; Hvordan man lager en melkekartong-lommebok!!! Den har hatt flere treff en 5 av de 6 blogginnleggene jeg har fått publisert på VG. Jeg er rett og slett imponert.

Det som er mest morro, er at så mange har prøvd å lage dem. Mange har linket tilbake til innlegget for å vise hvordan de er laget - og mange har laget sine egne versjoner av prosjektet.

Da jeg skulle prøve å lage disse selv fant jeg ingen god fremgangsmåte på nettet, men når jeg satt og søkte i dag, dukket det opp veldig mange forskjellige fremgangsmåter og varianter av dette gjenbruksprosjektet. Jeg er imponert over kreativiteten til folk.

En av dem som har videreutviklet lommebøkene er damen bak bloggen "Lappedesign". Hennes løsning er bare helt fabelaktig! Jeg anbefaler dere å ta en titt!

Hos "Nord i bygdo" vises en fremgangsmåte for å få lommebøkene litt penere dekorert!

Og på denne engelskspråklige nettsiden er en annen variant, med fremgangsmåten på film! Variasjonene er tydeligvis endeløse.

Det har vært morro å høre og se alle de som har prøvd å lage dem. Kommentarer og mailer har fortalt om folk som har fått det til. Det er også fabelaktig å se alle variantene - og alle de andre (og mer proffe) oppskriftene som ligger ute på nettet. Jeg ser også at veldig mange små kreative nettbutikker selger dem.

Det som varmer mest er at skoler, barnehager, 4H m.m. har hatt glede av å prøve. Helt fabelaktig! :)

9 kommentarer:

  1. Så artig med såååå mange besøkende. Fremgangsmåten din vedr å lage lommebok er jo så enkel, og greit forklart - så jeg skjønner at mange har benyttet denne - det skal vi også (jeg, lillefrøken og junior). Fin fin dag til deg i nord! klæm

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, jeg må få høre hvordan det går med kreasjonene deres! Det er så morro! :)

      Håper dere også får en super dag! Klæmmæ telbake ;)

      Slett
  2. Så artig!! Gratulerer:) Kanskje eg skal tipsa kunst-og-handverkslærarane på jobben min også ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vet du, det må være et supert prosjekt for en skoleklasse. Håper jeg får høre hvis de prøver! ;)

      Slett
  3. Så gøy! Du har jo en flott og variert blogg, med temaer som sneier innpå det meste. Så jeg skjønner godt at mange finner veien hit. Fortjent er det også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig morro at så mange finner veien hit. Snart 180 TUSEN besøkende siden jeg starta i mai 2010, det er helt utrolig!

      Men det som er mest morro er når jeg hører om noen som prøver seg på mine prosjekter - og ikke minst når noen prøver seg på geocaching!

      Det er selvsagt ikke til å komme unna at jeg setter stor pris på at folk vil "høre" på noen av de tingene jeg har å si... Bare det er helt fantastisk, egentlig... ;)

      Håper du får en super dag, Roffen!!!

      Slett
  4. Kjempegøy, Siv Anita! Gratulerer! :D

    SvarSlett
  5. Hei og tusen takk for rosen, koselig med link tilbake-:)
    Får håpe du får respons fra mange, det er jo det som er gøy når en ført blogger om noe. Jeg har forresten laget en i sort med dekor tråd på.. Den må jeg få tid til og legge ut på bloggen en dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg til å se den sorte, skal følge med sånn at jeg får se... ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!