onsdag 4. mars 2015

Hjertesukk... renovering av bad!


Ingen i denne verden vil tro hvor ille badet i sokkelleiligheta er uten å ha fått sett det... Jeg er nesten motløs, nesten...

Nå har forskjellige fagfolk vært her og sett på badet og jeg har fått priser. Vi snakker over 150 tusen for 4,5 kvadrat bad. Men som dere ser av bildene; absolutt alt må ordnes. Gulvet må opp, så og si alle rørene må skiftes ut, i tillegg til det elektriske.

Økonomisk blir jeg "ribbet til skinnet", men jobben må gjøres - og den må gjøres av fagfolk på grunnlag av det nye regelverket som trådde i kraft fra i år.

Så er det en prosess å finne løsningsorienterte og trivelige fagfolk som kan gjøre denne jobben til riktig pris.

Elektrikeren som har gjort alt det andre er supertrivelig og gjør jobben helt fabelaktig bra. Selv om ledningene ikke ligger skjult i veggene, så vises de nesten ikke. Jeg er kjempefornøyd.

Jeg har også funnet en med ett firma som kan gjøre alt det andre, løsningsorientert og trivelig kar det også.

Rørlegger har vist seg å være en annen historie. Siden jeg er ekstremt hårsår for folk jeg opplever som arrogant, fungerte det ikke veldig bra med den første som var her og skulle gi tilbud. Dumt, for rørleggeren som var her og fiksa kjøkkenet, en kar fra samme firma, var en flink kar. Så har det vært en rørlegger til her. Han var løsningsorientert, trivelig og forklarte og gikk grundig til verks. Så spørs det om han har tid og at prisen blir riktig.

Så i tillegg til en ørebetennelse som ikke vil gi seg, er dette prosjektet det dagene mine går med til... men til helga skal jeg på tur, med eller uten fungerende øre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!