torsdag 19. mars 2015

Jeg har investert i ny tursekk!


Bergans Trollhetta 75 Lady
Selv om min gamle, trofaste "Bergans Alpine 40" er blitt 10 år gammel, så er den like god. Den blir vasket og impregnert hver vinter etter endt tursesong og holder seg godt. I tillegg har det aldri vært noe problem å få med meg det som har vært nødvendig å ha med på tur.

Likevel har jeg innsett at den kanskje blir litt liten når jeg skal ha med telt og diverse helt unødvendig utstyr. Den gamle sekken er jo egentlig bare en dagstursekk, til tross for at jeg har brukt den på 2-3 dagers turer og hatt med telt.

I og med at påsken nærmer seg og jeg helt klart skal på flere turer, kanskje også lange turer, dro jeg for å prøve sekker. Den ene etter den andre ble prøvd med en 13 kg lavo oppi. Og den ene etter den andre ble forkastet fordi det gnagde både her og der, hadde håpløse løsninger både for justering, ikke nok reimer for festing av utstyr og få eller ingen lommer med lett tilgjengelighet.

"Gammelsekken"
Etter hvert kom jeg stadig tilbake til Bergans Trollhetta 75 Lady (link). Selv med 13 kg oppi merket jeg ikke noe særlig til sekken på ryggen, akkurat som med den gamle. Jeg var veldig i tvil, kostbart utstyr dersom det ikke holder mål. Bergans troner ikke øverst på tursekk-testene lengre, men hva nytter det når testvinnerne er håpløse på min kropp og til mitt bruk?

Med 30 dagers "fornøydgaranti" (kan dermed bruke den til over påske og se om den duger), valgte jeg å kjøpe sekken. Ja, til tross for at den ikke var rød, tro det eller ei... Dere skal helt klart bli oppdatert på hva jeg mener om den etter hvert.

Med denne oppdateringen fra meg ønsker jeg dere en riktig god helg :)

2 kommentarer:

  1. Den var lekker, selv om den helt klart helst skulle vært rød :p
    Håper du blir fornøyd!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den skulle helt klart vært rød... men funksjonalitet får gå forran farge denne gangen... men bare denne ene gangen ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!