onsdag 8. juli 2015

Ferie i Visten; tur over Remfjellet!

Strålende sol og litt varme, da må man gå opp på fjellet.
Opp fra Austefjorden, en smule bratt de første 200 høydemetrene. Men da kommer man fort opp til stedet med utsikt i alle himmelretninger. ..
Oppe på fjellet ble terrenget flatere og utsikten fantastisk. Vi ser ut Vistenfjorden, mot Bønå og Tverrlandsfjellet.


Vi traff på en elg oppå fjellet og etter hvert åpenbarte Lakselvvatnet seg. Elva og dalføret til høyre på bildet er der jeg og Mira etter planen skal komme ned etter ukesturen vår. I tillegg så vi gårdene Lakselva og Sannan som små flekker ved vannkanten.
Totalt var vi på tur i 4,5 timer. Uten GPS!!!! Jeg er blitt glemsk på mine gamle dager.... Men turen på ca. 1 mil i luftlinje, men vi gikk en del "omveier" på grunn av terrenget, så hvor lang den egentlig var er uvisst. Uansett en flott tur i nydelig turvær.

Beklager kvaliteten på bildene, men sånn får det bli til jeg er hjemme igjen; )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!