onsdag 29. juli 2015

Jeg har noen rolige dager hjemme!

De siste dagene har jeg vært hjemme. Jeg har bare gått noen småturer med Mira og rydda noe voldsomt i huset. Det blir rolig i helga, men jeg håper å få til ett par tusleturer også. Neste helg har jeg større turplaner, men de kommer jeg tilbake til.

Men det gjør ikke noe med rolige dager. Ett raskt overslag over årets tursesong viser at jeg har gått over 30 mil i fjellet og minst det samme på lufteturer med Mira siden i april...

Jeg tar alltid bilde av GPS-skjermen etter endt langtur, så det er høvelig greit å holde oversikt :)

Nå er det selvsagt ikke antall mil på tur som er viktig for meg, det er turen og muligheten til å være ute i all slags vær.

Sol og sommer er selvsagt å foretrekke, selv om jeg synes lett skya 14-16 grader er det beste turværet og plaskregn gjør meg ikke noe. Jeg har bra klær og det blir så flotte farger i naturen etter ett skikkelig regnskyll. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe :)

Mens jeg satt og så på kartet over Lomsdal-Visten nasjonalpark, så oppdaga jeg noe... jeg mangler bare to turer på å ha gått den på tvers, helt alene med Mira! Så det håper jeg å kunne fullføre i løpet av sommeren. Men så er det jo sånn at jeg er veldig flink til å endre planer. Så vi får se.

Selv om det bare er onsdag, så vil jeg ønske alle en riktig god helg - for det blir stille fra meg til over helga ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!