mandag 22. april 2013

Det blir vår, utrolig nok!

Ja, utrolig nok ser det ut til at det blir vår etter hvert. Hestehoven er begynt å stikke hodet opp av sanden! Det lover godt.

Ennå er det for mye snø til å dra ut på tur i skog og fjell, men tiden nærmer seg og planene er mange, i år også.

Foreløpig blir tiden brukt til å se på at snøen smelter... tidkrevende, men veldig koselig... ;)

I år skal jeg kjøpe fiskekort og bruke litt tid på fiske i de mange fjellvatnene vi har i området. Jeg har tenkt på det mange ganger når jeg har tuslet rundt i fjellet, men det er alltid blitt bare med tanken.

Jeg håper også å få til å prøve fiskelykken i havet, foreløpig har mine forsøk vært resultatløse, men jeg er helt sikker på at fiskelykken vil snu etter hvert!

I dagene fremover blir det nok hverken skogs-, fjell- eller fisketur. Jeg skal få hagemøblene opp på verandaen. Gjøre klart til sommeren. Og så skal jeg rydde i garasjen. I en del av garasjen er det jordgulv som det bare ligger paller over. Disse skal jeg fjerne. (Kanskje kan jeg lage noe av pallene?) Og så skal jeg legge impregnert dekke der. Da blir det enklere både å stable ved og sette sykler og utstyr der.

I ventetiden kan jeg også drømme meg bort i hvor vakkert det kan være her i nord... Som på dette bildet, med utsikt mot Træna og det store åpne havet.

Jeg ønsker alle en strålende vårdag! :)

2 kommentarer:

  1. Yippie, det er vår hos deg! Endelig noen gule soler du kan nyte :)

    SvarSlett
  2. Nå-ja... jeg må nok ennå sitte å se på at snøen smelter en måneds tid, men så blir det VÅR!!! Men det er godt med de gule solene som stikker hodet frem! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!