mandag 1. april 2013

Vårstemning... 1. april 2013...

Tja, vårstemning og vårstemning....

I dag var det bare å komme seg ut å måke mer snø, mengder med tung, kram snø. Heldigvis hadde jeg tatt innkjørselen i går kveld, sånn at i dag var det bare å gå i gang med den svære verandaen!

Takraset, som ennå ikke var gått, hang tungt, som en utvendig gardin, foran de tre vinduene til Kristian sitt rom. Ikke mye å se ut av de vinduene... Men etter at det hadde fått litt hjelp, falt det ned, sånn at det kunne måkes bort. Heldigvis hadde jeg fått snømåkerhjelp, ellers ville jeg nok slitt meg fordervet på dette prosjektet. Verandaen ble etter hvert snø og isfri, det så virkelig lovende ut.

Så fikk jeg en stol og et bord ut foran kjøkkenvinduet. Selv med noen snøfiller i luften, kunne jeg skimte et håp om vår. Men en time senere var det kommet en tykk hvit duk på bordet - og håpet forsvant.

At Plantasjen annonserer med 10 pk stemorsblomster føles som et hån mot folket! Man måtte jo satt opp varmetelt for å holde dem i livet her....

I skrivende stund laver det ned ennå mer snø. Et 10 cm tykt lag har allerede lagt seg på bakken, så jeg innser at det blir mer snømåking i kveld. Armene verker, men hvis jeg ikke skal ende i en snøhule, så har jeg ikke noe valg!

Sånn som dette er utsikten fra stua/verandaen min. Ikke mye å klage på, bortsett fra været og de trærne som helt klart må bøte med livet og bli brensel. Når de får blader kommer de til å ta alt for mye utsikt! ;)

Så i det heller dårlige været står det brødbaking og litt annen baking på programmet her hos meg. Mye koseligere å gjøre litt på kjøkkenet, enn å sitte å se på at snøen laver ned!

Ha en fortryllende aften!

7 kommentarer:

  1. Uff... Her har vi virkelig hatt tidenes påske der både været og skiføret har vært helt fabelaktig! Skjønner godt at du begynner å bli litt lei snømåking nå- og hvis det er noe trøst; her er det fånyttes så mye som å TENKE på å plante ut noe før tidligst til 17. mai...
    Uansett: våren kommer og det blir sommer i år også- det lover jeg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir vår en gang i fremtiden. 17.mai er nok en god dato å ha som "vårdato". Det gir meg tid til å planlegge hvordan det skal bli i hagen her! :

      Nå sitter jeg og hører på snøfresene som surrer og går i nabolaget. Huset lukter av nystekte brød og jeg har fått på tv'n! :) Humøret er stigende, til tross for at jeg vet at det blir en runde med snømåking til i dag... :)

      Slett
  2. Tja den der vinteren, men det var koselig å hjelp deg med den der snyen :-)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er så vanvittig glad for all hjelpen med snøen. Og han var glad han som kom opp på rommet sitt og kunne se ut av vinduene igjen! :)

      Slett
  3. Nei, det var ikke mye som lignet på vår hos deg nå. Jeg er innom det web-kameraet en gang i ny og ne, og det har ikke vært mye oppløftende de siste dagene. Så nå synes jeg ordentlig synd på deg!
    Det er fremdeles kaldt her i sørøst, ellers skulle jeg sendt noen varme vinder opp til deg. Skal gjøre det så snart gradene holder seg mer stabilt på pluss :)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt ikke mye som liger på vår her, nei! Det har ikke vært så veldig kaldt, temperaturen har ligget rundt null grader, men hva hjelper vel det, når snøen laver ned?!?!

      Men alle varmegrader mottas med stor takk!!! :)

      P.S! Jeg tenkte jeg skulle sende deg en sms på søndag kveld når jeg stod utenfor togstasjonen og ventet på å hente Nikolai... sånn at jeg kunne vinket til deg via web-kameraet! ;)

      Slett
    2. Det skulle du ha gjort! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!