søndag 28. april 2013

Søndag - snøen fortsetter å smelte! ;)

Søndag og ei nattevakt igjen før jeg tar langhelg! Tiden flyr. Snøen smelter og nå ser jeg kanten på plenen, den kanten som blir før tomta stuper ned skråningen. Jeg tror ikke det er mer enn 10-15 cm igjen på midten, så snart ser jeg hagen for første gang! ;)

Bildet er tatt fra verandaen... (beklager at det ble mørkt). Jeg skimter at der er noen bærbusker mot tomta til naboen. En sandkasse og et par gamle stubber. Lurer på hva mer som skjuler seg der nede?!?

Ennå er det grått, men om et par måneder vil jeg tro det er blitt grønnere rundt oss. Til uka må jeg finne ut av hvem som eier tomta nedenfor meg, sånn at jeg kan få spurt om å få felle de store trærne som tar utsikten min. Siden den tomta ikke har noen hus, kan det jo være at et er kommunen som eier den?!?! Jeg får ringe og spørre.

Planen for uka som kommer er enkel; få gjort unna diverse forefallende arbeide rundt huset. Garasjen skal tømmes for skrot. 3 paller skal sages opp til brensel. Takrenner tømmes for høstens lauv. Søppel og skrot som har gjemt seg under snøen må plukkes opp. Hagemøbler skal opp på verandaen. Kanskje skal jeg få plantet ut en stemorsblomster? Jeg bare MÅ få litt vår!!! :) Ja, og så må sommerdekkene på bilen. For det blir sommer!!! :)

Andre forsøk på den hvite tunikaen ble en suksess. Den ble passelig!!! :) Her henger den til tørk etter bløtlegging for å få trådene til å legge seg pent. Myk, "fløffy" og god.

Det ble så mye restegarn igjen at jeg prøver å lage en bamse av det. Foreløpig ser den litt snodig ut, men den blir sikkert bedre når den blir ferdig! ;)

Jeg bare koser meg her i Villa Utsikten, slapper av og nyter livet. Det er godt. Det er så mye å se frem til, så mye å glede seg over. Vår, sommer, turer. Jeg bare "klør" etter å få lavoen hjem og i bruk!!! :)

Håper alle sammen har en super søndag!

4 kommentarer:

  1. Så spennende når ting begynner å dukke opp på tomta, ting du ikke har det minste peiling på hva er! Kjenner jeg er veldig spent på hva du finner, og ikke minst på hva som dukker opp av planter :)
    Tunikaen ble kjempefin! Veldig Siv Anita-aktig :)
    Og så ser jeg at dere har tivoli i byen ;)
    Stor søndagsklem fra et forblåst sørøst :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ;) Du stikker innom web-cameraet forstår jeg... Jo, tivoliet står der... men det ser ikke ut til å være mye besøkt...

      ;)

      Slett
  2. Koselig å lese bloggen din, så fint du beskriver din hverdag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!