mandag 8. april 2013

Halvferdige strikkeprosjekter!

Ja, jeg måtte lete dem frem, alle mine halvferdige strikkeprosjekter. Eller halvferdig og halvferdig, alle mine påbegynte strikkeprosjekter....

La oss starte øverst til høyre, under garnkorga; lappeteppet... Jeg begynte på det i 2005. Det er ennå ikke 1*1 meter... ting tar tid... 3 nye lapper er påbegynt og legger beslag på 6 strikkepinner...

Til venstre for lappeteppet ligger begynnelsen på en hvit tunika. Jeg strikket en helt ferdig, den ble alt for stor og la opp til ett nytt forsøk. Jeg har strikket 7-8 omganger...

Til venstre for den ligger det et halvferdig prosjekt i sort ullgarn. Det skulle bli ei tova-veske. Siden jeg har ei fra før, ble den lagt til side til fordel for den hvite tunikaen...

Under det som skulle bli ei tova-veske ser dere 3 lapper som er striket i dobbelt ullgarn, den fjerde lappen er påbegynt. For å være ærlig så husker jeg ikke helt hva som var planen med disse lappene... Tova-tøfler? Tova-sitteunderlag? Tova grytelapper? Nei, jeg har ingen anelse....

Da gjenstår det prosjektet som faktisk er i fremdrift for tiden; en sort og hvit tunika i tynt ullgarn. Mønsteret stikker så vidt frem til venstre for strikkingen. Jeg har foreløpig stor tro på at dette prosjektet blir ferdig.

Etterpå burde jeg fått gjort ferdig de andre, før jeg starter på noe nytt, men det er jo så mye annet morsomt jeg har lyst til å prøve å lage.... ;) Og så blir det jo sommer. Da blir det geocaching, foto, fjellet og skogen som får vike for denne typen hobbyer.

Ja, sånn er det ofte hos meg; ting blir liksom aldri helt ferdig, før et nytt prosjekt er i gang!

Ha en fortsatt super dag... for den er jo bare halvferdig!!! ;)

6 kommentarer:

  1. For at du ikke skal føle deg alene, får jeg vel bare sånn såvidt nevne mine broderiprosjekter :p

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... godt å vite at jeg ikke er helt alene i verden med dette problemet...

      Jeg tenkte faktisk på å spørre deg om den under-juletre-duken du holder på med. Hvordan går det med det broderiet? Har det vært fremme det siste året?!?! Eller må jeg presse deg til å blåse støvet av det?

      :)

      Slett
    2. Den har vært fremme én gang etter at vi fikk Nairo, og det var en kveld jeg satt barnepike for døtrene til ei venninne :) Har rett og slett mistet lysten på å brodere, men det kommer nok tilbake ;)
      Enda verre er det at jeg har en klokkestreng jeg begynte på i 1999 som enda ikke er ferdig...

      Slett
    3. 1999?!?! Tja, kanskje du kan ha som mål å få den ferdig til 15 års jubileumet?!?! ;) Thi-hi...

      Slett
  2. Herregud du e jo verre en meg....:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja... jeg er nok det... men kanskje jeg har vært bedre til å skjule "problemet"?!?!?! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!