fredag 19. april 2013

Helg igjen! ;)

Da var det blitt helg igjen. Ei uke siden forrige blogginnlegg. Når jeg er på jobb er det ikke så mye annet som skjer, enn at jeg jobber, sover og er trøtt. En nattevakt sitt liv. Men jeg klager ikke, for jeg stortrives i jobben.

I stille stunder på jobb har vi tid til litt strikking, så denne uka ble tunikaen jeg har strikket av Kauni ullgarn endelig ferdig. Til overmål ble den faktisk passelig også! Ned to pinnestørrelser, da ble det bra. Litt justering av mønsteret ble det også, men sånn er det alltid når jeg lager noe; det må bli litt av mitt eget preg på resultatet.

Jeg er ingen god fotomodell, og slett ikke for "dagens outfit", men jeg måtte bare vise den frem. Jeg er meget fornøyd med resultatet!

I formiddag har jeg sittet og laget bordkort til den kommende konfirmasjonen til minstemann (jeg kommer tilbake med bilder, etter hvert). Mens jeg satt i fred og fordragelighet og klippet og limte, begynte huset å riste, det var bare så lysestakene skranglet på bordet. Et kort øyeblikk undret jeg på hva som skjedde, om det var toget jeg merket, men jeg syntes det var snodig, for jeg pleier aldri merke toget på den måten.

Når jeg så var ferdig med bordkortene, tittet jeg innom Facebook, og der lå forklaringen på ristingen; det har søren meg vært nok et jordskjelv på Helgeland! Et skjelv på 3,4 på Richter skala ute på kysten, merket vi godt her på Mo også. Snodig...

Vel, vel, nå skal jeg lage litt mat og gjøre klart til en avslappende helg, forhåpentlig vis med en turmulighet eller to! ;)

Go'hælg, folkens!

2 kommentarer:

  1. Så fin den blei, flenke du :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. he, he.. Jo, jeg føler meg veldig flink!!! FINALY noe som ble passelig!!! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!