torsdag 23. februar 2012

Fortsatt liv i vinterland!

Det er blitt lite hverdagsblogging fra meg den siste tiden... sørgelig, men jeg har ikke hatt så mange ord! Derfor er det blitt bare litt "foto-blogging"...

Nå har jeg fått årets Ranatraskenkort i hus og 1. mars kan jeg begynne å sanke Polarsirkeltrimmenkoder - i tillegg til at så snart snøen forsvinner kan geocachingsesongen starte for fullt igjen!  Jeg er begynt å se frem mot mange fine turer! :)

Noen av turene kan heldigvis tas på vinteren, så jeg får se om jeg ikke kommer igang i den nærmeste fremtiden. :)

Bildet dere ser her ble tatt i Båsmofjellet i fjor vinter, i et fantastisk flott vintervær. Dette er et av stedene jeg håper å få til å nå i vinter også. Bare det gode været holder seg.

I morgen starter vinterferien. Siden vi ikke har noen spesielle planer, håper jeg å få til noen turer i løpet av helga eller første del av neste uke.

Har dere noen planer for vinterferien? Uansett om dere har planer eller ikke, har vinterferie eller ikke; så håper jeg dere får ei flott uke! :)

5 kommentarer:

  1. Vinterferien er straks over her i sør. Ikke at jeg har merket noe til den, for jeg har jo ikke ferie. Men (og nå vet jeg at jeg er slem), vinterferien har hatt med seg masse sol, som igjen innebærer massiv snøsmelting her nede, så vi har begynt å tenke vår. Helt til mars kommer med ørten dager med snø, antar jeg.
    Kos deg på tur, jenta mi! Jeg er fremdeles så sur på kartendringen at jeg ikke engang har lyst til å planlegge cacheturer :( Men jeg skal ihvertfall logge minst én cache til onsdag, da får vi souvernir!

    SvarSlett
    Svar
    1. VÅR!?!?! Du burde hatt "munnkurv"!!! ;)

      Kartleggingen på geocaching er så irriterende at jeg holder på å gå av skaftet! Jeg håper de raskere enn lynet får på plass bedre kart. Jeg har sett meg nødt til å bruke kartet på gulesider.no Der er det GPS funksjon slik at man kan finne rett koordinat og se området ganske så detaljert. Tungvint, men greit før man legger cachene inn på GPS'en...

      Jeg har også vært superfortvilet over at jeg ikke får GSAK til å fungere skikkelig. Til å få angst av!

      Håper dere får mer sol fremover, slik at du og voffsen kommer dere ut på tur! :)

      Slett
  2. *ler* Okay, jeg skal ikke skrive noe her hos deg om vår før uti juni ;)
    Jeg tror ikke det kommer på plass noe bedre kart før groundspeak forstår at veldig mange mennesker er villige til å betale noen kroner ekstra for å få google maps tilbake. Og det håper jeg skjer fort!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det håper jeg også!!! :)

      Slett
    2. Forresten...den greia man kan få i Firefox funker genialt! Står forklart hvordan i FB-siden til Geocaching Norge. Jeg fikk google maps på geocaching.com når jeg hadde fulgt fremgangsmåten der! Yay! Krever at du bruker Firefox da, men det er jo helt greit :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!