fredag 24. februar 2012

"Vår", pasta og geocaching... uten egentlig noen sammenheng...

Det snør! Sukk... Men jeg tar våren på forskudd; jeg har laget vår på kjøkkenet!!! To fargerike blomster står der og blomstrer, eller venter på å blomstre. Det hjelper på humøret med fargeklatten på kjøkkenet når det er helt fullstendig hvitt ute!

I går kveld gjorde jeg noe jeg aldri har prøvd før; jeg laget pasta. Det var egentlig veldig enkelt; ett egg, 100 gram mel og litt salt. Blandet sammen, knadd i ti minutter til en hard deig som hvilte i 20 minutter før den ble kjevlet ut til en veldig tynn plate og skåret opp i tynne strimler. Så var det bare å koke en stund. Vips! Pasta!

Jeg har sittet og sett meg stor i øynene på youtube-videoer. Geocache-videoer. Det er helt utrolig for en kreativitet som finnes ute i den store verden.


Og så en til, en type som jeg faktisk har funnet! Fabelaktig! Kreativt og egentlig genialt enkelt;



Ja! Jeg gleder meg enormt til sesongen starter igjen! Ingen tvil om det...

6 kommentarer:

  1. Den snegle-saken var helt rå! Jeg hadde antagelig ikke tatt den, hvis jeg ikke hadde klart å liste ut noe av tidligere logger. Fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant den på et autovern med masse gress rundt. Så helt ut som om at den skulle være der. Tok den med en gang fordi jeg hadde sett noe lignende i FTF-geocacher.

      Slett
  2. Det er du ikke alene om

    - Kassimaja

    SvarSlett
    Svar
    1. GLEDER meg til Rendalen igjen, Kassimaja, og HÅPER det blir til sommeren... og jeg håper du fjerner alle hoggormene!!! ;)

      Slett
  3. Jeg har bestemt meg etter jeg så filmene. Geocaching er ikke noe jeg begynner med. Er alt for utålmodig til å lete etter slike når jeg først er ved stedet. Men forstår godt at det nettopp denne letingen som er det gøye for dere som liker det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Amatørnisse!
      Filmene viser ikke de enkleste cachene, for å si det mildt! De er nok for de som har funnet noen fra før... og har kjent "rushet" av å finne noen... ;)

      Vet ikke helt om LETINGEN er det som er gøy for meg, det er nok heller å faktisk finne den. Oftest er de helt greie å finne. Fine turbokser i naturen!

      Men klart; geocaching er bare en sport for de som vil! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!