mandag 13. februar 2012

Hvordan har du det egentlig?

How Are You Graphic #7
I morres tok jeg langhelg - helt til neste mandag! Jeg kjenner ingen steder at jeg er missunnelig på alle de som har fri hver helg - og jobber hver eneste ukedag! Ikke noe i verden er bedre enn å ta langhelg på mandag morgen, når alle andre starter på sin arbeidsuke! Lykke!!! :)

Som dere har sett den siste tiden, har jeg kastet meg på "del-ditt-bilde"-bølgen! Det er så utrolig koselig å se andres bilder. En blogg uten bilder blir som et hjem uten mennesker... At de fleste bilder forteller mer enn tusen ord, finner jeg liten tvil i.

Jeg satt her og filosoferte litt tidligere i dag; Hvordan har dere det egentlig, alle sammen der ute i den store verden? Så derfor ble dette spørsmålet den opprinnelige essensen i dette blogginnlegget. Nå forventer jeg ikke, men blir glad for,  kommentarer om hvordan du egentlig har det. Jeg virkelig undres;

Hvordan har du det egentlig?

Både gjennom blogger og på facebook forteller vi verden om hvordan vi har det, i allefall tilsynelatende. For vi forteller jo kun det vi vil at andre skal vite, alt det andre lar vi bare være å si noe om. I enkelte menneskers liv skinner solen intenst hele tiden, hos andre er det bare torden og plaskregn. Men er det nå egentlig sånn? Nei, selvsagt ikke! Vi er alle mennesker av kjøtt og blod, vi har motgang og medgang, våre gjøremål, gleder og sorger.

Noen av oss forteller ingenting. Andre forteller absolutt alt. Noen forteller i gåter. Enkelte forteller, som nevnt, kun det de ønsker at andre skal vite. Enkelte av mine FB-venner har aldri noen statusoppdatering, de deler ingenting. Andre forteller absolutt alt; fra de står opp til de legger seg deler de alt ned til minste detalj... Noen forteller litt, sånn at man sitter og lurer på hva i all verden de mener?

Hva interesserer meg? Er det det samme som det som interesserer noen andre? Tvilsomt. Som ivrig bloggleser merker jeg at noen blogger er mer interessante for meg enn andre. Blogger som har tusenvis av besøkende hver dag, kan i min verden være helt uinteressante, men de er tydeligvis populært lesestoff hos mange andre mennesker. Andre blogger blir jeg bare "hektet" på. Hverdagsblogger, refleksjonsblogger, turblogger, fotoblogger, kreative blogger... det er mange som faller inn i mitt interessefelt. Men det er slett ikke sikkert at disse er favorittene til andre lesere?!

I mitt liv skjer det veldig mye som jeg ikke deler. Kanskje føler jeg at det ikke er noe å skrive om, kanskje er det ting jeg ikke ønsker at "bygdetrollet" skal ta tak i og spinne videre på? Nå er det helt sikkert at mange av de tingene jeg velger å ikke dele, ville vært veldig godt lesestoff for både den ene og den andre - og at ting jeg deler er helt uvesentlig lesestoff. Sånn er det... noe vil jegdele, andre ting ikke - noe er vesentlig, andre ting er uvesentlig...

Men nå surret jeg meg bort fra essensen igjen.... Hvordan har du det egentlig? Når jeg leser en blogg, eller en facebook-status, da vil jeg vite sannheten, Hvordan har du det egentlig?!?!
How Are You Graphic #22

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne velge å svare på spørsmålet ditt ved å svare i gåter.
    Jeg kunne velge å svare på spørsmålet ditt ved å si at jeg har det bra.
    Jeg kunne velge å svare på spørsmålet ditt ved å skrive det lengste blogginnlegget noensinne hos meg selv.
    Men det svaret jeg ønsker å gi, og som er den fulle og hele sannhet, er at jeg har det opp og ned, frem og tilbake og noen ganger litt sidelengs :)
    Klem til snuppa mi! :)

    SvarSlett
  2. he, he... du er nå god! Kan tenke meg at et blogginnlegg på dette temaet ville blitt enormt!!! ;)

    Klemmer tilbake

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!