fredag 10. februar 2012

Nøden lærte naken kvinne å spinne!

Ja, det er rett og slett sånn; nøden lærte naken kvinne å spinne!

Nesten en uke med grusomme smerter fra nakken holdt på å ta knekken på meg. Så kom jeg på noe lurt; "risposer" som blir varmet i micro'n fungerer utrolig bra som varmekilde.

Som tenkt, så gjort. Jeg fant frem et putetrekk, klippet til slik at det kunne ligge over nakken. Sydde det sammen (laget noen riller for innfylling av ris), fylte på med ris. Sydde igjen hullene og sydde slik at det ble ruter som holdt risen sånn høvelig i lik mengde rundt om på nakkevarmeren.

2-3 minutter i micro'n og Vips! Her har jeg en varmepute av klasse. Smart, ikke sannt?!?!

5 kommentarer:

  1. Så genialt! Dette skal jeg jaggu høre med mamma om hun kan lage, siden min kjære tidvis sliter med nakken og skuldrene. Er det noen spesiell ris som må brukes? (ja, jeg er grønn...)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du, Kjersti, du kan bruke helt vanlig ris. Jeg sendte Harald på butikken for å kjøpe noe superbillig ris - litt ille å bruke dyr "Uncle Ben" til dette - den billige fungerte alldeles utmerket! ;)

      Slett
    2. Strålende, da vet jeg! Takk :)

      Slett
  2. Slike er kjempeflotte! Jeg driver og syr det samme for tiden. Denne formen har jeg hatt bare på en, og det er en virkelig god bruksform. På en skikkelig kald dag er denne herlig å ha over skuldrene under kjeledressen også. Har du prøvd? Det bør helst være bra kaldt for at man ikke skal svette da :-).

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke hatt den på utenomhus, nei! Kan tenke meg at det er varmt og godt.

      Jeg har oppdaget en ting til; kalde føtter er ikke noe problem lengre, bare å pakke føttene inn i den varme pakningen - så blir man fort varm og god igjen! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!