onsdag 8. februar 2012

Oppdatering fra Villa Galskap!

Tirsdag morgen dro jeg innover til hytta for å sjekke snøforholdene og vaske kjøleskapet (siden vi glemte en del mat der ved vårt siste besøk). Jeg må innrømme at jeg grua en smule, for det var stor risiko for at veien opp til hytta ikke var brøytet - og at jeg dermed måtte gå i all snøen fra parkeringsplassen.... skrekk og gru... I tillegg kom hytta til å være iskald....

Men ikke alt blir som man tror. Veien opp var brøytet, så det var bare å tusle inn på hytta. Der var det ikke mye kaldt! Årsak; i stedet for å skru ovnen på minimum, var den skrudd på maksimum.... Den første tanken som slo meg da var; "Vi får en veldig hyggelig strømregning fra Vattenfall neste gang...!" I tillegg var ikke kjøleskapet så ille som fryktet... phu!

Jeg fyra i ovnen, vaska kjøleskapet, skrev noen ord i hytteboka og koste meg en stund i stillheten på Klippen Resort, før jeg la kursen hjemover igjen. Jeg gleder meg til neste gang vi får en hel helg der inne!
På hjemveien dukket solen så vidt opp og Okstindene viste seg frem i all sin prakt! En dag skal jeg opp dit, til Oksskolten med sine 1916 moh. den frister veldig. En dag...  ;)

I dag har det vært en stille dag. Smertene i nakken har holdt på å ta knekken på meg, så jeg har bare ligget musestille og passet på sofaen. Først nå i kveld har jeg prøvd å oppdatere meg litt på hva som skjer i cyberspace. Det var ikke mye som skjer. Så jeg tror ikke jeg har gått glipp av noe!

Håper dere alle sammen får en fortsatt super kveld!

10 kommentarer:

  1. God bedring, snuppa mi! Kan du ikke få gått til en fysioterapeut eller noe sånt for å få hjelp til nakken din?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja, tror du en fysioterapeut kunne byttet ut nakken min med en ny en? Hmmm... det hadde vært noe det... Det går nok over igjen, etter hvert... det gjør det alltid! :)

      Slett
    2. Nei, fysioterapeuten kan ikke bytte ut nakken din for deg, men der kan reservedelslageret hjelpe til! Det som er så trist, er at reservedelslageret er veldig vanskelig å få tak i, jeg tror de holder til langt inne på Finnmarksvidda eller i de dypeste skogene i Femundsmarka, antagelig med bjørner som vakter på alle kanter.
      Jeg har forsøkt å finne en adresse eller et telefonnummer til de i 20 år for å få byttet ut ryggen min, så skulle du få tak i de, ta med en rygg samtidig!

      Slett
    3. Nå er jo organdonasjon så veldig "i tiden", så da må det vel gå ann å donere en nakke eller en rygg?!?!

      Jeg skal legge om noen planer og dra på jakt etter det reservedel-lageret, jeg lover å saumfare både Finnmarksvidda og Femundsmarka! Bjørner og andre sånne "vakthunder" lurer jeg unna med noe ferskt slakt!!! :)

      Vi har en plan!!! ;)

      Slett
    4. Det burde være enkelt ja, men jeg er dessverre ikke lege, og jeg tror koblingsskjemaet ville sett veldig komplisert ut ;)

      Fint! Gleder meg til bloggoppdateringer fra turene, skal bli meget interessant! Tenker du må gå etter spor, det letteste er nok å se etter knokler her og der. Tror ikke reservedelslageret er så nøye på oppryddingen, så du finner det sikkert hengende fra noen trær og slikt ;)

      Slett
    5. He, he... Du skal helt klart holdes oppdatert!!! ;)

      Slett
  2. Riktig god bedring, Siv Anita. *Klapper på*

    Nydelige bilder av både trær og fjell. Jeg kom til å tenke på boken "Koloss" av Finn Alnæs da jeg leste det du skrev. Hovedpersonen i boka heter Brage. Kjæresten hans heter Siv. De elsket hytta "Nordablås" på fjellet. Uheldigvis gikk det ikke så bra med Siv, men historien er fantastisk. Anbefales. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er koselig å dele fine bilder. Liker å se fine bilder hos andre bloggere også, det er jo så mye vakkert omkring oss. Ofte ting vi bare overser, og det er en smule trist!

      Skal sjekke ut den boka... snarest! ;)

      Slett
    2. Hvis du ikke finner den så skal du få et eksemplar av meg. :)

      Slett
    3. Tusen takk! Det setter jeg stor pris på! Skal søke litt rundt på nettet først... hvis du nå ikke har flere eksemplarer og kan avse ett?!?! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!