fredag 19. juli 2013

Å være først til å finne en cache!

Nå er jeg ingen FTF-jeger, men det er moro når man likevel er den første som finner en cache.

For de uinnvidde i geocachingens verden, så betyr FTF; First To Find, det vil si at når en ny geocache blir publisert så er man den aller første som finner den.

Her i Rana tar det vanligvis 5-10 minutter etter publisering, før 5-10 team har logget cachen. Sånn stress-caching orker jeg ikke være med på...

Men innimellom har jeg flaks, slik som den helga jeg dro til Brønnøysund. Da var det en strategisk cache plassert på en rasteplass. Siden det var fredag - og cachen var publisert på tirsdag, tenkte jeg ikke over muligheten for at den lå urørt. Overraskelsen var derfor stor når jeg åpnet cachen og fant en ny og ubrukt logg.

Nå synes jeg det er like moro å være nr. 10, 67, 468 eller 1298 som finner cachen... hovedsaken for meg er å faktisk finne den. For det gjør jeg ikke alltid. Noen ganger er de håpløse å finne og noen ganger finner jeg dem ikke fordi de rett og slett er borte.

Likevel; moro å være først innimellom, det har skjedd rundt 10 ganger i løpet av mine 1.392 cachefunn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!