mandag 29. juli 2013

Dag 7 av geocachingferien!

Målet for dagen var å logge cache nr. 1600. Det klarte jeg selvsagt! Totalt logget jeg 21 stykker. I dette området var cachene litt mer utfordrende enn de har vært tidligere. Mange snedige løsninger. Det liker jeg!

Jeg glemte å fortelle om en cacheopplevelse fra dag 6; en cache ved navn UP'n. Jeg forventet en politistasjon eller noe sånt.  Men nei. Her var det en UP og det var bare å begynne å beføle han... ergo har jeg befølt en av slaget, veldig omhyggelig. Nå må to ting nevnes; cachen var over hodet på UP'n, i ei bjørk... og han var en dukke i orginal størrelse...

En rein dukket opp mens jeg logga en cache. Den bare stod der helt til den skulle fotograferes, da stakk den sin vei.

Jeg satt også i bilen og lekte mugler mens jeg så på tre stykker som leta iherdig etter en cache på et infostativ... veldig lurt,  for jeg så jo hvor de fant den og da var det veldig greit for meg å finne den etterpå!

Dagens langtur ble rundt 5 km. Opp noe som heter Lulledalen. Her vokser det orkidéer, men blomstringa var over for i år.  27, 5º. Det var varmt opp dalen. Men vakkert! Langs stien stod det informasjonsskilt om planter og dyreliv. Kjedelig, spespesielt etter å ha lest det første! Klikk på bildet, så blir det større og lesbart!

Kl. 21 kom jeg frem til campen i Kilpisjarvi. Det er her turen til treriksgrensa starter!

3 kommentarer:

  1. Send et reinsdyr ned hit også da, så jeg kan få sett ett! :p
    Setter stor pris på at du blogger jevnlig på turen din, så vet jeg at du har det bra :)
    Stor klem!

    SvarSlett
  2. Den skituppen burde kvalifisere til neste runde av Linda Eides serie om norske severdigheter! Herlig!!
    Nyt turen videre ;o)

    SvarSlett
  3. For en herlig ferie!! Å bare kjøre rundt og finne cacher, det må jo være toppen av lykke :) Vi fant en cach ved den Blå Lagune på Island, da vi var der på ferie for en uke siden, og gjett om det var gøy!!! Lykke til med dagen i dag, håper den blir TOPP!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!