fredag 12. juli 2013

Langhelg!

Etter en 6 netters arbeidsuke,  har jeg tatt langhelg - til neste torsdag. I løpet av uka som har gått er det ikke skjedd så mye annet enn at jeg omsider har fått malt bokhylla og speilet. Jeg er godt fornøyd med resultatet.

Jeg tok den ut i garasjen, brukte salmiakk for å ta knekken på den gamle lakken, så ett strøk grunning og 3 strøk eggehvit. Etterpå var det bare å bære den opp i stua, montere den og få alle bøkene på plass.

Den store oppryddinga i bokhylla, som jeg gjorde for en stund siden, var smart. Jeg har ikke savnet en eneste bok, og det er sikkert noen av de som står igjen som jeg også kunne kvittet meg med. Men inntil videre skal de bare stå der.

Bokhylla ble montert ved sofaen og kommoden flytta ved spisestuemøblene. Kanskje ikke så vanlig å ha kommoder på stua, men de to jeg har er veldig praktiske. Her kan jeg ha alt mulig slags rot, nødvendig rot som ofte er i bruk, som jeg ellers ikke hadde hatt plass til. Jeg liker også muligheten til å ha noen planter og levende lys tilgjengelig!

Noe som var koselig i går kveld når det ble rimelig "skumt" ute på grunn av at været er overskya. For første gang siden i vinter fyra jeg i noen t-lys.

Været, ja, vi har hatt ei uke med vanlig sommervær; temperaturer på 10-13 grader, overskya og litt regn innimellom. Sånn sier værmeldingen at det skal fortsette ett par uker til. Prima turvær, men det er så dumt å dra på toppturer når man ikke ser noe gjennom skyer og tåke fra fjelltoppene.... Så da blir det skogen og lavfjellet.

På grunn av det kalde været måtte jeg faktisk hente inn ved denne uka, for å fyre opp i ovnen. Det ble grusomt kaldt i huset. Nå har jeg bare gjort det en morgen og jeg håper det blir lenge til neste gang.

Ellers holder jeg og naboen på å sette opp gjerde. Ett heller morsomt prosjekt, siden ingen av oss har gjort det før. Ørlite skjevt og skakt, men det blir det prima gjerde! ;)

I går kveld kjøpte jeg meg fiskekort på inatur.no Så nå skal jeg grave frem noen meitemarker og dra på fisketur i helga. Jeg håper virkelig jeg har forstått fiskereglene korrekt, for OMG det er mange lover og regler i dette landet!

Jeg håper alle der ute i den store verden får ei super helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!