torsdag 18. juli 2013

Turen til Finland nærmer seg!

Nå er det bare dager igjen til jeg skal legge ut på den store ferden nordover. Mot Finland og MEGA-eventet! Kjøreruta har endret seg mye siden planleggingen startet - og for noen dager siden ble den lagt om igjen!

Planen er nå å kjøre kystriksveien mot Saltstraumen, så via Fauske og Drag til Narvik. Videre til Harstad, før kursen legges i retur mot Narvik og opp til Kiruna. Så til Narvik igjen, opp til Skibotn, inn mot grensen til Finland. Gå til Treriksgrensa. Ankomme Muonio på onsdag - og på søndag legger jeg kursen hjemover igjen, da igjennom Sverige, innlandsveien! :) MEN når jeg starter hjemmefra, så er geocaching-ferien min starta - og da kan jeg legge kursen akkurat dit jeg vil, når jeg vil, bare jeg er i Kiruna på lørdag og i Muonio på onsdag!

I dag gjorde jeg en nødvendig investering; stormkjøkken! Nå mangler jeg egentlig bare en skikkelig termos, men jeg har 3 termokopper i tillegg til en gammel termos, så jeg tror jeg utsetter det litt... Jeg er litt stolt av å endelig ha eget stormkjøkken! Bare mitt!!! :) Valget falt faktisk på ett som var litt stort. Og selv om det er "ultralight", så veier det 1075 gram. Jeg tror det er en overkommelig vektklasse.

Overnattingen på turen er planlagt til lavo, turistforeningshytter og hvis det blir nødvendig å få tørke skikkelig en gang eller to, så får jeg ta inn på hotell! Men jeg håper jeg klarer å holde meg tørr. Goretex klær, 5 par goretex sko, fjellsko, paraply... det er jo mulig at det går bra?!?! ;) Kanskje jeg skal henge opp en tørkesnor i bilen også? ;)

Så snart arbeidshelga er over, alt er klart hjemme, bilen er pakket med alt nødvendig utstyr og innrettninger, da legger jeg i vei! :)

8 kommentarer:

  1. Jeg er bombesikker på at du får en strålende geocachingferie! Blir utrolig spennende å lese om det og se bilder etter hvert, kommer til å bli en opplevelse for livet for deg :)
    Stormkjøkken er en fin ting, og nå vet du jo hvordan du skal sette det sammen ;)
    Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Er glad for at jeg kan sette sammen og bruke ett stormkjøkken, det er utrolig hva vi kunne lære, Kjersti! ;)

      Er spent på hvordan det blir med bloggingen, for jeg må jo gjøre det fra mobilen, for det meste... og det er jo som kjent ingen enkel sak...

      I Finland kan jeg sikkert ta i bruk dataen! :)
      GLEDER meg!

      Slett
  2. Storfin reise jeg ønsker deg. Jeg er spennende hva du har for opplevelse.
    Masse gleder for deg. Hilsen fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er flink å skrive norsk! :)
      Var innom bloggen din og kjente at jeg ble imponert!

      Takk for lykkehilsningen!

      Slett
  3. Gratulerer med nytt stormkjøkken! Det er en nødvendig investering du kommer til å ha nytte av i mange år! Gleder meg til å se oppdatering av turen! God tur og kos deg skikkelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jo, jeg tror det stormkjøkkenet er en god investering! ;)

      Jeg skal KOSE meg på turen, det lover jeg! ;)

      Slett
  4. Tørkesnor i bilen var en strålende ide! Kreative løsninger gjør uansett noe med humøret ;o)
    God tur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Man må være kreativ! Og noe må jeg ha å le av - og kanskje noen andre også får seg en god latter... ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!