lørdag 6. juli 2013

Lev livet i dag!

Følgende to ordtak har jeg filosofert over den siste tiden;

"Livet er det som skjer mens du venter på morgendagen."

og

"Lev hver dag som om det er din siste, i morgen kan det være for sent."

Gode visdomsord begge to, hver for seg, men satt opp mot hverandre gir de ennå tydeligere mening.

For hva er det vi venter på som skal skje i morgen, som ikke like gjerne kan skje i dag? Og om vi nå venter på dette noe som skal skje i morgen, hvorfor ikke gjøre noe ut av dagen i dag også? Hva om morgendagen aldri kommer? Hva om vi går glipp av noe fantastisk med dagen i dag, bare fordi vi sitter og venter på morgendagen? De fleste av oss har en tendens til å utsette mange ting til i morgen, av alle mulige og umulige årsaker.

Hvis jeg hadde hatt en million kroner til overs, da skulle jeg.... Ja, men i påvente av denne millionen er det kanskje greiere å gjøre ting du faktisk har mulighet til å gjøre Hvis millionen aldri dukker opp, og du bare har ventet på den - har du levd da - eller har du bare eksistert?

Hvor mange ganger har jeg ikke hørt - og tenkt; Når jeg blir pensjonist da skal jeg.. Ja, hva da? Enn hvis du ikke blir den spreke pensjonisten du tror at du blir? Alt du har utsatt til den dagen skulle komme, det blir kanskje umulig å gjøre?!?!

Det er klart vi skal ha drømmer og planer for fremtiden, men vi må samtidig huske å leve i dag.

Grip dagen i dag
- gjør den til den beste dagen i ditt liv!

4 kommentarer:

  1. Veldig sant det Siv:) Nåtid er eneste fortid for fremtid. Lev den minneverdig! Godt å lese litt fra deg igjen.. Stor stor klem Cecilie.

    SvarSlett
  2. Nydelige refleksjoner som gir mening og ettertanke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Jeg tror ettertanke er en veldig god ting! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!